Vel smaken kan være som baken, men Kuro har en enorm flyt mht bredd vs JJ. Den er mye breiere på midten og er enda bredere foran. Dette gir mye flyt også når det er lite snø. Stor bredde på ski er like mye på sin plass i 5 cm pudder som 20 cm. Ski er ikke bpter så formålet er jo ikke nødvendigvis å holde skiene helt på toppen i alle omstendig heter uansett. Bredde gir surfe følelsen vi før misunet snowboarderne. Hoved forskjellen mellom JJ og Kuro er at camber vs reverse/nocamber ikke bredden. Jeg angret meg lenge når jeg gikk fra Kuro til JJ i skogen, disse skia spiller i to ulike ligaer her. JJ er dog mer versatil i mht at de er gode i bakken og tåler en tur innom parken, men da må du betale i dårligere skogssnø performance. En av fordelen med Kuro er blant annet at du aldri føler du skal sette tuppen fast under en gren eller i en sten da du lett kan vippe tuppen høyt nok uansett hvor bratt det er. Er terrenget krøkkete er dette en meget god ting. Minuset med Kuro er dog at den er myk bakover så jeg har nå gått for WD Redeemer (i stedet for å returnere til Kuro som kunne vært en mulighet) og er fornøyd med den til samme formålet. Vurder også Vokl Shiro. Er ivrig på dette temaet da jeg selv kjøpt JJ for skogkjøring fant ut at den kan ikke matche andre fullrocker ski som skogsski (typisk butikk skryt). Vel det er nå min "kostbare" erfaring. Lykke til med valget!