1. Ca midt på når hælløfteren er oppe. Kanskje ørlite gran foran. Har ikke så mye å si så lenge helen treffer noenlunde mens helløfteren er oppe.
2. Vet ikke. Aldri brukt den.
4.: Det beste er nok å ha egen oppvarmingsmaskin til dette, og de som har noe slikt noe har som regel "toe-cap" også. Det skal ikke koste all verdens å få de tilpasset. Å klippe av tå-partiet til en gammel sokk og legge på skisokken når du tilpasser vil gjøre samme nytten, eventuelt bruke flere avklipte sokker om du trenger mye plass. Jeg ville vært forsiktig med steikeovn, men svak oppvarming er bedre en ingenting. Jeg gikk forøvrig inn mine TX Pro uten tilpassing, det går seg til etterhvert, men noe kjipt de første turene. Uansett utvider intuition-innerstøvlene seg så mye at etter litt tids bruk begynner jeg å "svømme" i de. Har du vanskelige føtter ville jeg hatt en ordentlig tilpassing hos noen som kan det. Eventuelt få tilpasset såle også. Om du går for å tilpasse selv, husk når du tilpasser at: mye stramming = utvider innerskoen, lite stramming = trangere innersko. Har du f.eks. høy rist, stram godt til over rista.
3.: Vet ikke helt, men kan være at det vil hjelpe med en grønn fjær. Personlig syns jeg bindingen sitter for løst på foten og blir litt mindre presis om jeg har på hakk 1. Vet ikke hvor tung du er, men selv synes jeg mye av fordelen med NTN forsvinner om du må gå over på en svakere fjær. Jeg ville gitt den blå fjæra litt tid!