@ F33d3r: Greit nok. Alle har subjektive erfaringer og behandler tøyet på ulike måter. Jeg burde kanskje ikke skrevet mitt innlegg så objektivt som det fremstår, men som sagt har jeg flere rifter i mine skiklær, både på jakken og på buksen. Disse har jeg fått på samme måte som jeg har fått riper i glasset på skibrillene mine. Riftene har oppstått ved skogskjøring, kontakt med stålkantene på skiene og lignende. Trådstarter forteller at han har brukt klærne 5 helger på ski i bakken, det er ikke mye, men allikevel kan han ha vært uheldig og fått en rift på en eller annen måte uten at han er klar over det. Jeg syns det er merkelig å reklamere på noe slikt. Jeg undres om han ville gjort det samme dersom han hadde fått riper i glasset på skibrillene. I mine øyne er dette like banalt. Riften var der ikke da han kjøpte jakken. Trådstarter beskriver ikke i detalj hvor riften har oppstått. Ettersom jakken har vært inne hos norrøna tror jeg ikke at riften har oppstått i sømmen på jakken. Dersom den hadde det tror jeg at trådstarter ville ha nevnt det OG norrøna ville nok ha sendt ham en ny jakke eller fikset det gratis. Gore-tex er gore-tex, det er ikke kuttsikkert på samme måte som diverse vekter- og politi jakker, man må derfor forvente at det kan oppstå rifter om man kommer i kontakt med noe skarpt. Jeg er ganske sikker på at trådstarter har kommet borti ett eller annet uten at han er klar over det. @trådstarter: dette er som sagt lett å ordne med en spesiell type lim eller med gaffateip (midlertidig løsning) :PMisfargingen er dog kjiip og jeg skjønner godt at trådstarter er fortvilet etter å ha brukt 5 k på jakken. Hvis det ikke er en flekk som norrøna hevder så er det dårlig service. Lykke til videre