Jeg ser at Norrøna stadig henviser til sin garanti, men det sentrale er her hvorvidt manglene og feilene omfattes av forbrukerkjøpsloven.

Jeg ønsker ikke å forhåndsprosedere saken på denne nettsiden, men jeg kan si såpass at det er åpenbart at manglene og feilene omfattes av forbrukerskjøpslovens § 16 jf. 15 bokstav b, hvoretter det hitsettes følgende:

"Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen ......b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper .... "

Som nevnt ovenfor har jeg bedt om en skriftlig tilbakemelding fra Norrøna på hvorfor manglene og feilene ikke skulle omfattes av forbrukerkjøpsloven, og ikke bare den avtalerettslige garantien.

Jeg avventer fortsatt tilbakemeldingen, før jeg vurdere ytterligere skritt i saken. Forøvrig forventer jeg at Norrøna benytter juridisk bistand i forbindelse med tilbakemeldingen.

Mvh.

Torben Flo Haugaard