Hei.
Begynte så smått å stå på ski forrige sesong, og spontankjøpte i den sammenheng et par Völkl Wall 177cm for å stå på både off- og on-piste. Fant fort ut at off-piste var det som jeg likte mest av de to, men følte skiene var litt vel lange og vanskelige å kjøre på(?) for en 170 cm høy/lav, spinkel gutt. Skiene er jo hovedsaklig jibbeski ble jeg fortalt, så det er ikke så mye carving på de akkurat - er dette en del av grunnen jeg finner det vanskelig å beherske de? Følte aldri jeg hadde kontroll og fikk til å svinge før sesongen var omme (fikk bare kjørt skiene en fire-fem ganger).
Så her en dag ble jeg spurt om jeg ville selge skia mine for det samme som jeg kjøpte de for, og tenkte med en gang at dette var en grei mulighet til å kjøpe et par ski med lengden 164 eller 169 for bedre kontroll. Spørsmålet er da; hvilke anbefaler dere? Trenger å være lettkjørte, altså enkle å svinge med for en noob som meg - og være god på off-piste og i preppa løyper.
EDIT: Ser på K2 Recoil nå. Er dette en grei og lettkjørt ski? Og hvilken lengde burde jeg satse på?
Takker på forhånd!
- Erik