Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Varmetilpasse scarpa maestrale. Hjelper det?
#175365 17/01/2012 10:21 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei.

Jeg har kjøpt meg ett par scarpa maestrale.

Satt med de på i sofaen en times tid i sted, og jeg synes at den høyre støvelen kniper litt svakt over forfoten, slik at det gjør litt vondt etter en stund.

Jeg har enda ikke varmetilpasset skoene, det skal jeg ned i butikken igjen å få gjort når de skal montere bindinger på skoene mine.

Tror dere at dette vil gjøre at skoen ikke lenger kniper litt over forfoten?

Venstre fot føltes grei, den satt liksom tett, men det gjorde ikke vondt.Jeg har kanskje litt bred forfot, jeg overpronerer en del, og det er sikkert det som gjør at jeg trenger litt brede sko.

Re: Varmetilpasse scarpa maestrale. Hjelper det?
mindviruz #175366 17/01/2012 10:39 PM
Entusiast
Entusiast

Varmetilpassing av scarpa/intuition-linere = natt og dag.

mindviruz #175367 17/01/2012 10:51 PM
Medlem
Medlem

Har selv maestrale som er varmetilpasset, beste jeg har hatt noensinne smile

mindviruz #175368 19/01/2012 9:10 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Så om skoen kjenner litt stram ut og trykker litt her eller der, så vil det være stor forkjell etter varmetilpassing?

Og til deg som har samme skoene som meg. Var det stor forkjell før og etter behandling? Eller var de kjempe gode å ha på lenge også før behandlingen?

mindviruz #175369 19/01/2012 12:44 PM
Entusiast
Entusiast

Så om skoen kjenner litt stram ut og trykker litt her eller der, så vil det være stor forkjell etter varmetilpassing?

Og til deg som har samme skoene som meg. Var det stor forkjell før og etter behandling? Eller var de kjempe gode å ha på lenge også før behandlingen?

Sko som er kjempegode å ha på før varmetilpasning er feil størrelse i mine øyne...

mindviruz #175370 19/01/2012 12:49 PM
Fersking
Fersking

Når jeg fikk varmetilpasset skoene mine en gang tok de dem først på og strammet maks, så tok jeg av skoen og sokken så var huden rødere der det hadde strammet ekstra mye, så da kutta de ut og klistra noen pads på foten min slik at skoen utvidet seg ekstra der den presset mest. Veldig greit.

mindviruz #175371 19/01/2012 3:35 PM
Medlem
Medlem

Er en helt annen verden etter du har varmetilpasset de. Alle punkter som er ubehagelige vil være borte etter behandlingen.

Du bør skaffe deg et par tykke raggsokker og klippe av tuppene (fra tuppen og til tåballene), tre denne tuppen på tærne, sett foten på innersålen og trekk en alpinsokk utenpå. (altså fot, såle, ulltupper og sokk i en enhet). Da får du litt ekstra rom for tærne og du tar høyde for sålen som skal inni.