Jeg vil anbefale deg Volkl Nunataq da med Marker Tour F12. Marker hadde noe reklamasjon på Tour F12 bindingen i fjor pga. at frembindigen ble ødelagt hvis man sklei fremover i gåmodus på vei opp. Regner med de har sett på det problemet og jeg vet ikke hvor utbredt problemet var. Uansett reklamasjonssak. Men nok om det.
Nunataq-en er topptur varianten av Gotama. (139-107-123). Nettopp kjøpt skia selv, men ikke prøvd da jeg er i en flytteprosess. Har selv sett etter toppturpakke lenge og landet på den skia, som har fått mye skryt. Bra kjøreski, morro og ikke altfor tung. 1760 g per ski i 178 cm. Går til 186 cm. Står 196 cm på Volkl sine sider, men kommer ikke i den lengden foreløpig. Uvisst om i det heletatt. Anbefaler deg å sjekke ut den skia.
Evt. har du karbonskia til DPS. Wailer 105 og Wailer 112 RP er her aktuelle. Men de er jo litt dyre 9500-10 000 per par. K2 Sidestash med 108 mm på midten er også et godt alternativ og god kombo med Tour bindinga. Til slutt Kastle BMX 108 kan du også se på.
Lykke til.