Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hva bør jeg ha i sekken?
#175163 10/01/2012 11:07 PM
Divo Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Driver en del heisbasert offpiste og en del toppturer. Er veldig opptatt av lav vekt, men samtidig vil jeg jo ha med de nyttige tingene når det drar seg til.

Bruker en 30 liter sekk (Osprey Kode) og har følgende med:

Heisbasert Offpiste:

Spade, sonde, førstehjelpsett, multiverktøy, varmeteppe, tau (10m x 8mm), karabin-krok. ( har selvfølgelig søker også, men den ligger jo ikke i sekken)

På topptur blir tillegget:

Kart, kompass, skift (ulltrøye), tynne hansker, ekstra lue, drikke (varm/kald), mat, tynn dunjakke (hvis kaldt/dårlig vær), skarejern.

Har jo blitt litt etterhvert, men vil jo ikke dra på for mye heller. Bruker smarttelefon som GPS, kamera, telefon og bratthets-måler (mammut-app)

Er det noen som vil kvalitetssikre sekken min, eller har meninger og tips om emnet?

Re: Hva bør jeg ha i sekken?
Divo #175164 01/02/2012 11:08 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hva med å bytte ut varmeteppet med en vindtett fjellduk f.eks jervenduk eller lignende, flere bruks områder dersom noe skulle skje.

Divo #175165 01/02/2012 3:29 PM
Entusiast
Entusiast

Jervenduken er fin den, men i en 30 liters sekk for en som er opptatt av lav vekt egner den seg neppe.

Divo #175166 02/02/2012 10:42 AM
Medlem
Medlem

Sykt mye du fikk plass til i en 30l sekk! Jeg har 35l og føler jeg trenger mer, men bærer ikke så mye som deg. Jeg bærer dog en jervenduk som jeg knapt bruker så kanskje jeg skal bytte den ut med varmeteppe. Har også 15m x 8mm tau, men har ikke hatt bruk for de 15m enda, men jeg kommer ikke til å kutte av 5m av den grunn. Eneste jeg ser du kan supplere med et utstyr til å lage skikjelke, som skrue/vingmutter, etc. Du har jo tau, men da er kortere og tynnere tau å foretrekke. Dessuten trenger du hull i tuppene på skia og har du ikke det så vet jeg ikke om du gidder drille de selv.