Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Spm Sweet Supernaut og renegade
#175153 10/01/2012 10:26 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, står i den vansklige situasjon der jeg skal invistere i nye kjøre klær (ski,topptur).

leste noe om Sweet sine klær at de har glidelås på buksene så du kan zippe igjen mellom bukse og jakke?

hva er den "store" forskjellen på supernaut og renegade klærne?

noen erfaring med holdbarhet osv? orker ikke å kaste bortrundt ca 7000,- på noe som ikke holder.

annen info og anbefalinger taes imot med stor takk! smile

Re: Spm Sweet Supernaut og renegade
Elegance #175154 11/01/2012 10:18 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg har hatt Supernaut jakken i 4 sesonger, og har brukt den mye, så har en del erfaringer med den. Holdbarheten har vært relativt bra. Grunnen til at jeg måtte bytte det ut nå, var at glidelåsene var på god vei til å ta kvelden.

Av negative ting jeg har si om jakken er det ikke mange, men snøskjørtet var av relativt laber kvalitet den gangen jeg kjøpte jakken. Det ser ut som de har fiksa på dette på nyere modeller. I tillegg synes jeg du får bedre hetter i andre jakker, eksempelvis Norrøna Lofoten.

Det jeg likte me jakka var at den var robust i stoffet, og den hadde et litt kult cut. I tilegg hadde den gode mansjetter, noe jeg verdsetter høyt, ettersom jeg kjører med mye korte hansker/votter og hater å fylle ermene med snø. Den hadde god og enkel lufting under armene, og den kom i "rett farge for meg" den gangen jeg kjøpte den.

Til toppturbruk hadde jeg kjøpt Supernaut framfor Renegade. Den har en trelagsmembran mot renegades tolags, noe som gjør renegaden større og tyngre. i tilleg skal vel trelagsmembranen være enda litt mer vanntett? Bortsett fra dette er vel forskjellen på dem i hovedsag hvordan de er sydd, med Supernaut laget for folk som alltid kjører med sekk og dermed ikke vil ha glidelåser som blir dekket av reimer ol, mens renegade er mer baggy i passformen,

Det at de kan zippes har jeg aldri sett, og det ser heller ikke slik ut på sweet sine sider i infovideoene om plaggene. Derimot kan dette gjøres på Norrøna sine plagg.

Elegance #175155 11/01/2012 4:18 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for supert svar og at du tok deg tid!studere Norrøna litt før jeg bestemmer meg! smile

Elegance #175156 11/01/2012 11:12 PM
Entusiast
Entusiast

Sweet har hatt stoor fremgang de siste årene og etter min mening (sannsynligvis flere og) er de på nivå med nevnte Norrøna.

Elegance #175157 11/01/2012 11:56 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ja det vil jeg også tro!

har mer smaken for sweet sånn utseendemessing!

men er og litt på jakt etter noe som ikke er så baggy Mr.Jacobsen mente vel så vidt at renegade utgaven er litt mer baggy. så har igrunn utelukket den litt.

ser også sweet crusader vart en liten konurent da jeg fant den i sort med gule glidelåser, falt i smak.

uansett, takk for respons! 

Elegance #175158 12/01/2012 6:46 PM
Entusiast
Entusiast

Kan være verdt å nevne at det ikke er nødvendig å henge seg for mye opp i funksjonen med å zippe jakke og bukse sammen, ettersom man med en bib, snøskjørt og sekk skal være ganske god for å klare å lure noe snø opp etter ryggen/ned i buksa.

Elegance #175159 12/01/2012 7:11 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

ja, valget har mer eller mindre falt på supernaut type sort. bukse og jakke. venter bare på at siste lønningen skal tikke inn på konto!

vpg.no sier også mye likt som Mr.Jacobsen sier. her er det de skriver:

"Supernaut R buksen og Supernaut/Crusader jakke er de beste alternativene avSweet til topptur. Supernaut jakken har en litt mer tettsittende passformenn Crusader. Bruk denne størrelsestabellen for å finne riktig størrelse:http://www.vpg.no/Media/Multicase/Documents/Pdf/Sweet/resolution_sizes_men.pdf

Supernaut jakke og bukse kan skaffes i alle str i sort. Vi har M på lager avbuksen. Crusader jakken kan skaffes i alle str i sort utenom XL."

igjen takk for god respons!

Elegance #175160 12/01/2012 8:45 PM
Entusiast
Entusiast

Godt med litt snø i ryggen, må kjenne at du lever! wink..Tror forresten du vil bli kjempefornøyd, vet om flere som er fornøyd med Sweet sine produkter.

Elegance #175161 12/01/2012 10:26 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

hehe, godt poeng vebjørn.

suprt å lese at så mange er fornøyd med produktet! :)Pleier ikke å ha så mye i lommene, kun heiskort, pengebok og mobil!så har jeg en ny sekk på vei, problem løst smile

Elegance #175162 16/01/2012 5:23 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Du burde sjekke ut www.bodoadventure.no De har salg på både Renegade og Supernaut. Ifølge facebook siden deres så selges Renegade jkt+bukse for 5500,-

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå