Jeg har hatt Supernaut jakken i 4 sesonger, og har brukt den mye, så har en del erfaringer med den. Holdbarheten har vært relativt bra. Grunnen til at jeg måtte bytte det ut nå, var at glidelåsene var på god vei til å ta kvelden.

Av negative ting jeg har si om jakken er det ikke mange, men snøskjørtet var av relativt laber kvalitet den gangen jeg kjøpte jakken. Det ser ut som de har fiksa på dette på nyere modeller. I tillegg synes jeg du får bedre hetter i andre jakker, eksempelvis Norrøna Lofoten.

Det jeg likte me jakka var at den var robust i stoffet, og den hadde et litt kult cut. I tilegg hadde den gode mansjetter, noe jeg verdsetter høyt, ettersom jeg kjører med mye korte hansker/votter og hater å fylle ermene med snø. Den hadde god og enkel lufting under armene, og den kom i "rett farge for meg" den gangen jeg kjøpte den.

Til toppturbruk hadde jeg kjøpt Supernaut framfor Renegade. Den har en trelagsmembran mot renegades tolags, noe som gjør renegaden større og tyngre. i tilleg skal vel trelagsmembranen være enda litt mer vanntett? Bortsett fra dette er vel forskjellen på dem i hovedsag hvordan de er sydd, med Supernaut laget for folk som alltid kjører med sekk og dermed ikke vil ha glidelåser som blir dekket av reimer ol, mens renegade er mer baggy i passformen,

Det at de kan zippes har jeg aldri sett, og det ser heller ikke slik ut på sweet sine sider i infovideoene om plaggene. Derimot kan dette gjøres på Norrøna sine plagg.