Jeg har stått på alpintski i ca 20 år, altså siden jeg var stor nok til å gå
Men det har hvert nesten utelukkende i skianleggene innenfor de preparerte løypene da.
Tenket å bestille meg ski i dag, men jeg har noen bindingsspørsmål først 
På Sport Conrad har de ikke Dynafit TLT Radical ST med 110mm stopper, bare med 100mm. Dette blir vel for smalt for skien jeg har valgt?
Her er en oversikt over dynafit bindingen de her tilgjengelig på Sports Conrad: http://www.sport-conrad.com/Bindings/401/
Valgene jeg har da er: - Dynafit TLT Radical FT inkl. 110mm Stopper, oppbygget (Dyrest, 599 gram per binding)- Dynafit TLT Vertical FT inkl. 110mm Stopper, oppbygget (Litt billigere, 540 gram per binding)- Dynafit TLT Speed Radical m/ liten fangreim, ingen oppbygging (En hel del billigere, kun 341 gram per binding)- Dynafit TLT Speed m/ liten fangreim, ingen oppbygging (Biligst, kun 335 gram per binding)
1. Hvilke binding bør jeg gå for?
2. Er det stor forskjell på Radical FT og Vertical FT utenom litt pris?
3. Hva med TLT Speed og TLT Speed Radical. Disse har ikke oppbyggingsplate. Vi de gi mye dårligere kontroll enn de to nevt over, eller gir de mer enn god nok kontroll under nedkjøringen? (Kan man bestille en enkel billig oppbyggingsplate under de når man får de montert her i norge, hvis det er noe poeng i?)
4. TLT Speed og TLT Speed Radical er jo både veldig lette, billige og ser tilsynelatende like ut. Er det noen vesentlig forskjell på dem?
Takker for svar