I og med at jeg har brukt mine Storetind og T4 på Gullfjellet noen turer kan jeg vel svare 
De takler alle forhold bra (dog du vil tryne en del i ujevn snø grunnet lite små ski og sko til å gi stabilitet).
1. Jeg ville satset på noe kraftigere til Gullfjellet o.l. Anmarsjen er såpass kort at du ikke trenger noe som er så lettvekt. Samtidig som Gullfjellet har noen flotte nedkjøring (sørvest ned fra Rånemannen og Glamrgjeldet med renner) som krever kraftigere ski og sko. Gullfjellet er for det meste rett opp og rett viss du velger riktig ruter.
2. Du burde heller se på scarpa T2 er passelig kombo av mye mer kontroll, samtig somd e ikke er for tunge eller stive. Garmont har en sko som tilsvarer T4 om du vil gå den ruten. Ellers lager Crispi og Black Daimond og telemarsko om Scarpa sin lest ikke passer deg.
3. Voile Switchback. Ikke så dyr. Veldig enkel, solid og god binding, med gåfunksjon.
4. Til topptur rundt 170.
5. Ja og ja, jeg har helløftere på mitt oppsett (Voile 4-pin binding)
6. Sjekke vpg.no, bodeadventure.no og sportsnett for nytt utstyr. Sjekk bruktmarkedet her for brukt utstyr. Jeg kjøpte forresten mitt oppsett på Outdoor i Bergen til en god pakkepris.
7. Min T4, storetind og 4-pin combo funker greit til å carve i bakkene. De er teknisk krevende men sitter bra i bakken. Tyngre utstyr er letter å kjøre på og sitter enda bedre.
8. Hvis du har et meget lett oppsett slikt som jeg har dobbler det opp som fjellski. Jeg har pensjonert de andre fjellskiene jeg hadde og bruker disse aktivt i jakt. På 4-pin bindingen kan jeg ta av kabelen og siden t4 er veldig behagelig å gå med (mer behagelig enn mine lærsko) har jeg dermed fjellski. Ved nedkjøring setter jeg på kabel og setter skoene i kjøremodus og får telemarski.
Poenget her: Storetind og T4 er fjellski som og fungerer som telemarski. Det er et veldig fint oppsett for fjellski med god kontroll på nedkjøringene og som toppturski ved lange flate anmarsjer (les gå flere kilometer til fjellet før oppstigingen begynner). Det er og et fint oppsett for flerdagersturer med lange innmarsjer og du ikke har lyst å ta med flere ski. Dette da med lette bindinger som Voile 4-pin
Å bruke et slikt oppsett til fjell som Gullfjellet blir feil da det her er vel verdt det å ta med seg noe tyngre. Samtidig vil du ødelegge egenskapene til skien og skoa ved å sette tunge bindinger på. Du vil ikke vinne mye på kontroll fordi du får for mye kraft for skiene, samtidig vil oppsettet bli tyngre, mer kronglete og ubrukelig som fjellski.