Har nylig gått over til telemark fra alpint og føler jeg mestrer det rimelig bra i preppet løype nå smile Skiene fungerer veldig bra og jeg har ikke tenkt noe mer over monteringen av bindingene, før nå.

Prøvde meg litt på pudderkjøring ett par dager denne uken, men fikk det ikke akkurat så bra til. I svingene flyter fremskien ganske bra, men innerskien føles som om den dykker en del i snøen og hekter ofte, med utfall at jeg tryner. Dette kan selvsagt ha med teknikken min å gjøre og at pudderkjøring ikke er helt likt bakkekjøring, men må spørre om bindingene mine er plassert ugunstig mtp. pudder.

Når hælen er løftet og jeg presser på skien ligger "trykkpunktet" på fremsiden av midtpunktet, dvs. jeg har lenger bakski enn fremski med løftet hæl. Er dette "feil" ? Da jeg monterte bindingene sa jeg bare at de skulle montere slik at skien fungerer til bakke og litt toppturer. De ble da montert på standard-merket på skien. Mer tenkte jeg ikke på det... Har vurdert å flytte bindingen 5-6 cm bak, eller der en grei freeride-montering vil være. Plugging fører vel ikke til noe særlig svakere ski?

Skien er Dynastar Big Trouble med G3 Targa Ascent. Den er altså ikke noe særlig bred (124 - 92 - 114), men skulle være bred nok til litt flyt.

Setter stor pris på litt tips både rundt pudderteknikk og evt. flytting av binding.

Bilde av ski og midtpunkt:http://dl.dropbox.com/u/8357137/Photo%2018%2052%2017%2006.01.122.jpg