Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Er mine nye Scarpa Mobe et bomkjøp?
#174946 03/01/2012 7:22 PM
Hallvar Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Kjøpte nylig et par scarpa mobe fra sport conrad etter å ha prøvd dem på i butikk. De føltes bra i butikken, men etter å ha sittet med dem på en stund er jeg ikke så sikker. Jeg mister følelsen på sidene av føttene, og det virker også som vrista på føttene mine er for høye for støvelen, for det gjør etterhvert ganske vondt.Klammene til begge støvlene er justert helt ut, og står stort sett nesten på ytterste hakk.

Jeg har i denne forbindelse noen spørsmål:For det første lurer jeg på om det vil kunne hjelpe å få innerskoen støpt. Kan jeg "satse" på at det vil ordne seg etter det?Vil det hjelpe å sende dem tilbake og få tak i støvelen i en større størrelse? De føles allerede ganske passelige i lengden.Eller er det slik at mobe rett og slett ikke er støvelen for meg, og at jeg må se meg om etter en annen støvel? I så tilfelle, er det noen som har tips til hvilke støvler som er bredere nederst og høyere i vristen enn mobe (og samtidig har omtrent samme bruksområde?) ?

På forhånd takk for alle hjelpsomme svar!

Re: Er mine nye Scarpa Mobe et bomkjøp?
Hallvar #174947 04/01/2012 9:24 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har tilsvarende modell, og relativt høy vrist. Former du innerstøvel og støper en såle, så er nok mye gjort. Støvelen har relativt stort volum, og kan blokkes noe også, selv om det er Pebax.

Hallvar #174948 04/01/2012 10:52 AM
Fersking
Fersking

Jeg kjøpte Scarpa Maestrale i fjor og hadde tilsvarende problemer. Hadde ingen tro på at de skulle bli bedre, men ble overtalt til å støpe en såle og bake innerstøvlene likevel. Det gjorde ting veldig mye bedre. For å få en feeling for om støvelen passer til foten din kan du ta ut innerstøvelen, legge sålen ned i skallet, og sette foten nedi. Hvis den tar borti, eller har veldig liten klaring på noen steder kan det tyde på at du burde hatt en annen støvel

Hallvar #174949 04/01/2012 12:57 PM
Hallvar Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar! Med bare sålen i støvelen, så er det god klaring over hele linja. Da får jeg prøve å bake og støpe smile