Hei.Ny bruker her idag. Jeg har handlet meg nytt utstyr idag det ble :K2 hardside i 167cm lengde.Marker f12 binding.Salomon qeust 10.Utstyr jeg har kjørt på en sesong er ;Dynastar dobble trouble lengde 165 cmLook pro bindinger.Nordica supercharger støvler.Så mitt spørmsål er :Utfra det gamle utstyret jeg har brukt kontra det nye jeg har kjøpt har jeg store forventninger det også pga det kostet meg 3 ganger mer. Jeg er 172 høy og veier 63kg. Hvordan vil den lengden på K2 hardside på 167cm passe for meg ? Det sies at K2 ski er ca 3 cm kortere oppgitt den realiteten, så i teorien er de da på ca 170 cm, og jeg er 172.Har ikke før brukt tykke breie ski, men ville ha en ski som var bruke de til det meste, og en ski som var bra utforbi løypene, dette også på tanke med at jeg vil bruke de til litt toppturer, jeg har gode ferdigeheter på ski etter 20 år med renning, men har ikke errfaring på slikt utstyr, vil denne lengden og sko, bindinger være rette valget for en som ønsker en kontrollerbar og teknisk ski som kan oppererre med kjap og kort sving radius og ha bra flyte evne i puddersnø men samt ikke bli fort kort eller for lang til bratt utforkjøring ? Takk til dere som kan dele litt tanker og errfaring .MvhDavid.