Du bør også ta med 22designs Axl med i valget ditt.
Jeg brukt O1 i 2 sessonger og Axl en tur i bakken. O1 har en veldig fin kraftoverføring, men Axl har en justerbar etter hvor myk og hard du skal ha den. Begge har gå funksjon der O1 sin har hakket bedre gjennomtenkt synes jeg. Begge kan betenes lett med staven. Ikke opplevd store problemer med ising på O1. Begge har helløfter som kan betjenes med staven. Axl har en litt kraftige montering med 6 skruer og litt breiere fester mot O1 sine 4 litt smalere fester. Hørt noen har klart å vri skruene ut, men jeg vet ikke om det kanskje skyldes dårlig montering.Oppsummert så synes jeg Axl mangler et lite hakk for å nå opp O1. Axl kanskje litt bedre på kjøring, men har ikke prøvd den lenge nok. Helhetlig så vinner O1 synes jeg.
G3 sin har jeg ikke prøvd, men en kamerat prøvde den på Highcamp. Har se for meg at gåfunksjonen der er litt vanskeligere å betjene med staven og jeg har hørt folk har hatt problemer med ising når de skal over i kjørefunksjon på toppen. Ellers virker helløfteren litt å betjene.
Hvis du skal ha skarejern til bindingen er det bare G3 og BD som har det.