Når det er pudder du kjører mest og Røldal er plassen så er Renegade skia du skal ha. Der er det jo nok av snø og jeg tror du vil ha mest morro med den. 122 mm på midten er jo ikke megabredt heller. Og med tanke på lengden. Med null spenn og rocker som passer med sidecuten så skal den være overraskende rask og lett mellom trærne. En rocker ski vil føles mindre enn lengden. Da avhengig av rockerns lengde og skias "karakter" (les konstruksjon). Hoji er vel ca 170-172 cm og lett som en fjær. Skigud da, men er vi ikke det alle sammen?
Men må påpekes at Renegade trives best i løs snø. Gufler da alle typer av løs snø og variabel snø. Hard (altså hardt!) snø mindre morro, men sikkert helt ok
Men hvis det er å pløye pudder linjer i Røldal du skal så er Renegade skapt for deg i mine øyne! Og pene er de også. Sidewall av tre, og så får du en sjarmerende liten underskrift og hilsen fra gutta som har lagd de
hehe
Definerte storfjellski som Katana, EHP, El Dictator vil være bedre på hardt føre. Kan ikke la være og si det. Er en grunn til at slike ski blir brukt i konkurranser. Men Renegade og lignende ski tar deg fra gøy til ekstase når du har det elementet med pudder med i bildet. Men de nevnte storfjellskia vil jo selvsagt være gøy og gi flyt i pudder de og. I den klassen har jeg sans for Volkl Katana. Men fins jo alt for mange flotte ski.
Min mening av de skia du startet tråden erAmperage = Litt lignende Rocker 2 i de små størrelsene kanskje. Litt feit, meget leken all-rounder. Opus = Mer leken pudderski enn Rocker 2.EHP = storfjellski. Do it all!
Uansett så går min stemme til Renegade (pudder = check. Storfjell (dundre fart) = check. Dropp = check). Ut i fra 4frnt sine anbeflinger fra 168 cm og opp så må det vel være greit. (Kan bemerke at mine 192 cm Rocker 2 syns jeg er nærmest latterlig lettkjørt. Det er ikke ment som en fornærmelse til Salomon. Annen ski da og jeg er 186 cm da.) Jeg hadde valgt Renegade 196 cm til meg selv.