Renegade 186 er anbefalt kjørere mellom 168-186 cm, så burde jo gå bra. Men kanskje litt tungkjørt (?). 186 modellen skal være stivere enn 196. Ikke prøvd skia selv, men basert på snakk blant folk. Er du god på ski så tror jeg det skal gå helt fint. Lengden på skia vil komme ann på taper, rocker, sidecut, skiegenskaper og smak.
Men jeg hadde tenkt å kommentere på valg av ski, ikke lengde. Ut i fra tråden her må jeg kaste meg på at det for meg virker som det er Renegade eller Shiro som er skia for det. Men de er jo pudderski som man kan dra på med. Har selv Rocker 2 i 192 cm, men det blir mer en leken "gjøre alt" pudder ski. Og med lengde på 192 cm er det mulig å dra på mye mer enn med de kortere lengdene. Shiro ligger i mellom Rocker 2 og Renegade. Renegade er mest storfjell-pudderski og kanskje riktig for deg. 183 cm Shiroen passer nok deg.
Når det gjelder rene storfjellski er jo de smalere da f.eks. 4frnt EHP, BD Zealot, Volkl Katana og lignende. De er mer godstog og sitter på "alt" og flyter.
Så tenk i gjennom hva slag føre du kjører mest på og hva som da vil være mest gøy :) Hard snø takler skia nok skia greit, men mindre gøy. Ikke is.
Lykke til
(og husk at gode sko er uansett det viktigste, dog valg av ski er morsomt. hehe)