Har fått meget god hjelp på forumet her før så forsøker meg igjen med noe jeg grubler på nå i denne herlige årstida.
Jeg har noen knallstive racingstøvler (Fischer RC4) plassert på et par tunge (synes jeg) Kneissl Fly. Jeg føler jeg har "stagnert" når det kommer til personlig utvikling i alpint. Om det er pga manglende talent, feighet eller utstyr kan diskuteres, kanskje en kombinasjon?
Jeg vil uansett nå investere i nytt utstyr. Jeg er bosatt i Vinje, med gode toppturmuligheter i tillegg til skisentere, så bruken blir vel en 30 % topptur, 70% offpisteløyper i skisentrene (preparerte løyper blir jeg fort lei av). Spørsmålet er da; skal jeg satse helt nytt og anskaffe meg telemarksutstyr? Jeg har aldri stått telemark og det å være "dårlig" på noe i noen sesonger vet jeg ikke om jeg har tålmodighet til. Skal jeg kjøpe meg randonne-utstyr? Det frister, men venner forteller meg at dette er pinglete utstyr som tåler lite juling og som kun er for de mest ekstreme toppturentusiastene. Siste alternativ er alpinutstyr med bindinger og støvler som også muliggjør toppturer (aner ikke hva disse bindingene heter).
Er det noen tanker der ute? Noen erfaringer regner jeg med flere av dere har, og med dem synspunkter på hva jeg bør bruke pengene mine på. Jeg setter stor pris på om dere vil gi meg noen tips! og God Jul!