Men så må en ut i skogen av og til også da, skime :-) Jeg er egentlig ganske enig med det, men jeg tror jeg ønsker agile ski.. ergo noe kortere svingradius. Jeg kjenner ikke veldig godt til WD skiene, selv om jeg har sett dem både her og der. Er det rett og småstiv bakski? Jeg liker å ha muligheten til å 'tverre' selv i fart, så jeg tenker egentlig litt på rocka tail også.. Noctaen har vel ikke en veldig rocka tail den heller, men noe.. En slags mellomting?
Ikke dra likhetstegn mellom kort svingradius og "agilitet" - konstruksjon har mye mer å si. Siden jeg har Renegade (med 35m radius) så kan jeg jo si litt om hvordan den oppfører seg selv med lang radius. Formen på skien gjør at du kan konstruere de svingene du vil så lenge det er mykt og du slipper at den låser seg i en sving, du kan når som helst endre fra lang til kort og omvendt - eller tverre om det ønskes.
Men: Jeg kan ikke si at jeg er noen stor fan av Renegadene på hardt føre - 35m blir for drøyt for meg. Rocker2 vil kunne tilby "begge dele" i en litt snillere pakke (les: mykere/lettere å kjøre på hardt) selv om det i utgangspunktet blir et kompromiss.