Måtte bytte noen julegaver så fikk et par min til å tafse på 4'ern på 'bua 
Kjempefine ski! Flott form og nydelig tilbaketrukne tupper gjør at de oppleves svært slanke og lette. Siden vi har med designeren i tråden så tillater jeg meg å komme med noen innspill :P De kunne godt vært lysere på topsheet'n for å hindre at man sleper med seg mye snø på tur (ja jeg er lat...). Og sannelig var det ikke ski for smågutter! Stive gitt
Kunne godt tenkt meg at de var litt mykere utover mot tuppene. ...og pr preferens skulle jeg gjerne hatt pittelitt mer spenn i de. Samtidig tror jeg at de burde vært slanket ned til under 3,5 kg for å utmerke seg i et hav av feite turski - Stoke i 181 veier til sammenligning ca 3,3 selv om jeg tror kjøreegenskapene ikke på noe som helst vis ikke er sammenlignbare 
Viktig å legge til at jeg ikke har prøvd de da så kun basert på synspunkter/preferenser hos en skinerd på 177cm/80kg...
Hyggelig å høre, og alltid bra med noen innspill!
De er ikke for smågutter, nei dette er ski som skal funke for oss som normalt liker ski rundt 190cm, men vil ha noe lettere for toppturene. Hovedtankegangen er at det skal være en skikkelig kjøreski som er optimalisert for topptur uten at kjøreegenskapene må lide i alt for stor grad. (Derav også den moderate, men ikke ultralette vekten.) Fleksen gjenspeiler også dette, og har den samme karakteristikken som CountDown 3 (ikke sa rart da den er basert på denne) som har SFI-tallene 65456. Altså litt stivere enn snittet i tupp og tail, og litt mykere under foten. Vi synes dette gir en rund og balansert flekskurve, uten at tuppene blir flagrete eller at det går utover egenskapene på variabelt føre.
I vektvurderingen har vi lagt vekt (no pun intended) på at mye av motstanden på vei opp med breie ski ikke skyldes vekten i seg selv, men subbingen av fellene som bremser. Vi tilbyr derfor ferdigskårne "race" -feller i mohair fra Pomoca sånn ca f.o.m. nå. Vi kom fram til dette etter samtaler med ingeniørene hos pomoca, og gleder oss vilt til de første fellene kommer i posten. Lav vekt både på fellen og festene, samt minimal glidemotstand fremover = good shit.
Ang topsheeten så takker jeg for innspillet, og begynner å gruble på hvordan den i så fall bør se ut. (Om noen kjenner til topsheetmaterialer som ikke kleber til snø og samtidig er lette så tas det imot med stor takk, noe sier meg at topsheet med en eller annen form for struktur kan være greia, ref. Dynafit sine rando-race modeller.)
Angående det å skille seg ut fra havet av andre modeller, så har du muligens rett i at vi ligger midt i vekt-spekteret, men vi tror ikke noen tilbyr toppturski med tilsvarende moderne designelementer (rocker/taper foran og bak) og fartsstabilitet som oss. Problemet blir jo selvfølgelig å få folk til å innse dette...