Nå vet ikke jeg "diagnosen" på det problemet ditt, så vet ikke akkurat hva som er best i ditt tilfelle. Men jeg gjorde det ca 3 til 4 ganger per dag. Dette vil være noe du gjør etter trening eller som en effektiv måte å øke blodsirkulasjonen/restitusjonen også på hviledager. Jeg har brukt det i som et ledd i behandling av smerter i leggene pga for stor belastning av sprinttrening, men også til å restituere raskere etter å ha krasjet knær og skuldre.
Når du masserer med is, vil du etter ca 4-5 minutter bli nummen og området blir rødt. Grunnen til at det blir rødt er pga økt blodtilførsel og du har oppnådd ønsket effekt. Men ved å google ice massage og lese deg opp finner du ut hvordan dette fungerer i detalj.
Kan også varmt anbefale naprapat, og ikke la deg bekymre over at de ikke er godkjent behandling for refusjon. Det er bare potetnorge som ikke henger med i utviklingen. Naprapater har minimum 4 år utdanning på muskel-skjellet systemet og har en kompetanse som overgår enhver allmennlege på dette feltet.
Lykke til