Hei.
Etter første dagen i bakken i dag opplevde jeg de samme smertene som jeg avslutta med sist år. Intens smerte på fremsiden og midt på leggen (på benet). Det er blitt så ille at det er hovent. Ser ut til å være en trykk skade som er forårsaket enden på tungen i støvlene mine, helt på toppen. Jeg kjører med Nordica Ace of Spades som skal være egnet i park i følge produsenten (selv om det er i hovedsak en frikjøringsstøvel). I dag har jeg kun kjørt normalt, switch, toppen lekt meg med små kuler og humper. Har ikke vært i parken og fått stygge frem/bakpå landinger i det hele tatt. Det ser ut til at trykket fra små kuler og til og med kurvekjøring over lang tid er nok til å utløse smertene.
Jeg har lest en del tråder om dette problemet fra før der smerter som beskrevet er vanlige ved frem/bakpå landinger. Dette er ikke tilfellet her. Det er heller ikke en beinhinne betennelse slik jeg ser det. Smerter kun ved trykk på punktet, ikke belastning av muskel, bånd, ledd, bein etc.
- Kjører med lange/myke skisokker og shintronics. Ikke noen bretter fra bukse/sokk som kunne ha forårsaket problemet. Skistøvlene har fin størrelse, men jeg får presset ned en finger mellom leggen og støvelen på toppen av tungen. Ellers sitter støvelen tight til leggen. Ser ut til å passe foten min godt. Har ikke erfaringer med andre støvler, men her må det nok en annen modell til for å hjelpe meg.
- Hvordan løser dere gutta som satser og kjører park hver dag dette problemet? Opplever dere ikke smerter i leggen ved mye intens kjøring over lang tid? Dere kjører jo mye mer brutalt enn meg og absorberer hardere støt og slag. Er det virkelig så stor variasjon på mykheten/dempingen på ulike parkstøvler? Slik jeg ser det passer støvlene mine foten godt.
- Er det noen som har samme problemet eller erfaringer rundt dette? Hvordan ble dere kvitt smertene eventuelt?
- Finnes det andre løsninger som ikke er nevnt?
Det er så ille at jeg ikke greier å kjøre ski slik som situasjonen er nå. Håper noen har innspill eller erfaringer som de vil dele. Setter pris på hver kommentar. På forhånd takk for svar!