Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp til valg av twintip
#174329 09/12/2011 10:27 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heisann - Jeg har veldig lyst til å begynne med twintip, det ser så sinnsykt gøy ut og ikke minst fett!Jeg er overhode ikke erfaren i det hele tatt... Så...

Noen tips til hvilke ski som kan passe til meg? Jeg har sett litt rundt omkring....   Jeg kan ikke montere bindinger om man må det selv (?)

Hvilke lengde trenger jeg på skia ca? er 166 høy.

Hørt litt om VÖLKL WALL <- at dette skal være et veldig bra merke... men ikke vet jeg :-)

Re: Hjelp til valg av twintip
Misbetta #174330 10/12/2011 7:06 PM
Fersking
Fersking

Vølkl pearl er en jibbe ski for jenter jenter så den ville eg sett litt på hadde eg vert deg smile kjøp ski som er ca like høy som deg selv, og si til di i butikken at du vill ha midt monterte bindinger om du skal lære deg og raile smile

Misbetta #174331 10/12/2011 8:53 PM
Fersking
Fersking

Jeg ville ikke kjøpt ski som var like høye som deg med mindre du har kjørt litt før. Sats heller på å kjøpe skiene hvertfall 10 cm kortere enn kroppslengden din, jo kortere jo bedre kontroll har du på dem, noe som kan være bra om du er lite erfaren. Jeg jobber i sportsbutikk og det er slik vi anbefalere skien til carving og twintip. Skal du derimot kjøre pudder, går man på en ski som er lengre. Bindingene ordner butikken, midtstilt er bra om du skal kjøre park og raile, bakstilt om du skal kjøre pudder smile

Misbetta #174332 10/12/2011 10:17 PM
Entusiast
Entusiast

Du får montert binginger i butikken/nettbutikken der du handler, bare angi noen opplysninger. ingen problem akkurat det. ..Lengde på skia:Pudder: Din egen lengde/pannenPark: Øynene ca...Visst eg var deg føler eg ikke vits med å kjøpe Völkl Wall, for det er toppmodellen av parkmodellene til Völkl, og ledge er faktisk mer populær enn wallPrl er ei jenteski, men en parkski fordi om (visst du vil kjøre park, så er denne jenteskia verdt kjøpet, men det er ikke vitsen å lete etter en ski for jenter, for maange jenter er fornøyde med ski for gutter, som egentlig er lagd unisex på en måte)Så da er faktisk Alley bedre enn Prl, visst du kjører 50/50 park og pudder...Fra Völkl over til noen andre merker, det er utallige merker, visst vi skal finne hvilken ski som passe deg perfekt, så bør vi vite om hvor du kjører og hva prisklasse du søker i! wink

Misbetta #174333 10/12/2011 11:09 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Ville ha kjøpt meg Line Afterbang, veldig leken og sterk ski ikke minst billig! Har hatt dem i to år og de holder seg bra, husk å ha skia midtstilt både fordi at det gjør det lettere å gjøre triks, kjøre baklengs og raile.

Misbetta #174334 11/12/2011 1:19 PM
Entusiast
Entusiast

Line Afterbang er en veeldig populær ski og sikkert den beste rails-skien i verden, og er stappa full med pop, meen visst du ikke er så god på å hoppe så bør du vurdere å ikke kjøpe den, for den er ikke akkurat den beste skien på hopp, siden den ikke er like like god og stabil på detta området, som andre ski, men det er bare min mening, andre er vel kanskje litt i mot.. wink

Misbetta #174335 11/12/2011 3:37 PM
Fersking
Fersking

Hei.

Kjøpe Völkl Walls i slutten av sist sesong som nybegynner uten noe erfaring med skikjøring i det hele tatt. Følte selv at innlæringen gikk svært kjapt. Kjører med ski som er 5 cm kortere enn lengden min. Skiene har tålt mye juling, men fliser svært lett trekanten. Stabil i hopp og supre til switch kjøring er min erfaring.

Som det er nevnt er Walls en toppmodell og koster flesk! Kjøpte dem på salg sist sesong. Hvor stort er budsjettet ditt?

Deler bare erfaringer, håper det er litt nyttig ihvertfall.

Misbetta #174336 11/12/2011 3:44 PM
Fersking
Fersking

Er du ute etter Walls, er de på tilbud enda på sportconrad.de forresten. Lengde 161. De har tilbud på bindinger og viss du kjøper de i sett (ski/binding). Monterer gratis.

http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/1412/2/1/5/446/8/137/6/4/i/

Kjøpte skiene mine der selv. Prøver å hjelpe, ikke reklamere! Usikker om man finner nedsatte ski i butikker i Norge på dette tidspunktet. Lykke til!

Misbetta #174337 11/12/2011 9:40 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heisann smile Mange sier mye forskjellig, noen mener jeg burde ha 10cm mindre enn meg selv mens andre sier samme lengde.. Jeg er ikke erfaren, har stått på slalom å begynte å lære meg det ganske bra... men aldri bra nok. Er nå 3-4år siden jeg sto sist... men ettersom man har førekortet selv så har man endelig mulighet for å komme seg noen steder :-)

Misbetta #174338 11/12/2011 10:00 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hva med disse da; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31968817 ... ? er de brae? smile blåser i om det er til gutter, el jenter.. synes de er tøffe:)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå