Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Linken vs "the world"
#174106 05/12/2011 10:52 AM
-Ost- Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

E det mange her som fremdeles sverge te Linken eller e bindingen å betrakte som en utdøende rase?

Ser jo at folk anbefale stort sett alt annet - og noen te og med "fraråder" linken når det e snakk om valg av bindinga.

Sjøl har eg fortsatt sansen for denne step in-bindingen - og de fargedesignan e jo ganske kul! Kjøpte etpar hvite/røde linkens på billigsalg fra sportslageret, og sku spare dem te et par skikkelige pudderski - men så bare måtte eg montere dem på Armade-totuppan smile Blingbling here we come!

Synes lav fjærmotstand går heilt fint eg, at dem kreve litt meir balansefokus mellom for og bakski i pudder plage ikkje meg i allefall.

Mvh Øyvind

Re: Linken vs "the world"
-Ost- #174107 07/12/2011 8:38 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg mener at det største problemet til Linken er rotasjonspunktet. Det er for langt fremme og fører til at man ikke får presset på tåballene. Spesielt med stive støvler som t1 og 1Race.

Re: Linken vs "the world"
-Ost- #174108 07/12/2011 9:35 AM
Medlem
Medlem

Enig med StianLa. Har kjørt mange år på linken, men for tre sesonger siden gikk jeg over til hammerhead. Hadde en tur på gamleskia med linken nå i høst, og det er en verden i forskjell. Er du vant til en aktiv binding (rotasjonspkt langt bak) vil det føles som om du kjører uten bindinger med linken. Nå skal det sies at jeg kjører med hammerheadbindingen med rotasjonspuktet lengst bak og BD customsko.

På den andre siden: Hvis du er vant til linken så vil en aktiv binding føles veldig fastlåst, har en kompis som er svoren linkentilhenger, og når vi bytter ski er vi begge like misfornøydde med hverandres bindinger.