Har akkurat investert i et Contour ROAM. Det er en rimelig (1999,-) og veldig basic model med veldig enkelt brukergrensesnitt (av og på + en knapp for å slå på laseren for å sjekke om kameraet er vannrett montert) og som er vanntett (IPx7 - betyr skal tåle 30 min på 1 m dyp). Festeordninger til Contour er rimelig i pris og ROAM har fått standard kamerafeste slik at det også kan monteres på det meste av standard monteringsutstyr. Denne modellen er litt tungvindt i forhold til å endre modus mellom video/still og de ulike valgmulighetene for hver av de hovedmodi - må enten ha flere minnekort (ett for hver modus) eller koble til PC/Mac for å endre modus.Billedkvalitet er brukbar på både GoPro og Contour. Personlig synes jeg GoPro har litt feil utforming for et hjelmkamera, men det funker for så mange at det neppe er noe stort problem. Den nye toppmodellen til GoPro, Hero 2, kommer til å få en tilleggsmodul for live WiFi overføring av video som er veldig spennende! Ser for meg live streaming av video via en 3G/WiFi router i sekken!Det følger ikke med minnekort i Contour ROAM-eska, men de er så billige på Claes Olsson eller lignende at det er en liten investering i tillegg til kameraet. I eska er det ett roterbart feste for hjelm eller andre flater og ett feste for lav-profil fast posisjon for hjelm eller andre flater, USB-kabel og linsedeksel. ROAM har innebygget batteri. Det kan ikke skiftes, men har til gjengjeld mer kapasitet. Jeg kjøpte også det geniale festet med roterbar fot og gummistropp for alle typer rør (sykkelramme eller skistav) for ca 230,-.