Gode Støvler er alltid det viktigste! Gå til en spesialist som velger ut sko som passer!
av allsidige ski til park og allmountain har jeg god erfaring med:
- Rossignol S3 (egentlig en ski som ikke er tiltenkt parkbruk i utgangspunktet, men etter å ha prøvd den en del synes jeg den fungerer fantastisk bra både som park og allmountain ski. relativt bred og med rocker i begge tuppene.
-Salomon twenty twelve (Marginalt bredere enn en gjennomsnittlig parkski, men med trygghet i form av stivhet under foten og rocker i begge ender.
-K2 recoil: også en marginalt bredere enn en gjennomsnittlig parkski. en ski som sitter som et uvær i bakken og med rocker som hjelper den å flyte.
-rossignol storm: lettere ski enn de andre jeg har nevnt også marginalt bredere enn "normale" parkski.
Det finnes mange gode alternativer, men disse var de første som falt meg inn.når det gjelder binding er det bare viktig at du ikke velger en binding som er for kraftig for deg. populære bindinger er f eks:
Look px12,
salomon STH 12
og Marker griffon.
det er jo en vesentlig forskjell mellom snowboard og ski, men jeg tror at det er lettere å lære enn snowboard.velger du litt kortere ski er det enda lettere, tross at du mister noe stabilitet i høy fart.