Gikk på Folkehøyskole i Lofoten og studerer nå ved universitetet i Tromsø så har en del erfaring fra begge deler. Mye bra uansett hvordan du ser på det, men jeg vil si at Lyngen har noen klare fordeler. Når det gjelder framkommelighet trenger du absolutt bil uansett, men når det gjelder variasjon så har du mye fint i nærhet til Lyngen. Tamokdalen ligger en times tid kjøring fra Tromsø og har mye mer stabile forhold siden det ligger såpass langt inn i landet. Drar du rundt påsketider så er nok snøforholdene der uansett, så stabilitet er ikke noe problem. Har ikke så mye å si om hytteutleie siden jeg camper i min transporter.
Når det gjelder adkomst til enkelte linjer i Lofoten så kan du måtte bruke båt. Tenker da mest på linjer i Raftsundet hvis du er interessert i fjell rundt Trolltindene. Men alle de kjente klassikerne er tilgjengelig med bil så det er kanskje ikke så mye tenke på i førsteomgang. Siden dere var en tur til Lyngen i fjor ville jeg dratt til Lofoten i år siden det er et sted som absolutt må oppleves!