Kan egentlig bare støtte opp om det som allerede er sagt, men kan tilføye en egen erfaring jeg hadde med Hellbent'en til K2. En kompis av meg som hadde den tilbake i 2008 med NTN og jeg fikk prøve den en runde i Vassfjellet utenfor Trondheim. Og det er akkurat slik LarsThomas beskriver. Du får en litt sånn overrotasjon og det skjennes som om du mangler baktupp. Men et par ganger opp og ned bakken og man blir litt vant med det. Utenfor løypa i litt løssnø kjente jeg at det ble mye bedre. Men fortsatt ikke noe for meg. Gikk nesten for den nye Pon2oon skia siden de har minsket rocker i bakskia, men det er jo tross alt et puddervåpen. Endte med Darkside fra K2 til slutt og når snøen endelig setter seg kan jeg si hvordan det går.
Er du så heldig å få prøve en fullrocker ski så må du gjøre det, men det går litt imot alt man har lært av teknikk og det krever litt å bli vant med. Tror også at mengden rocker spiller inn. Hellbent er ikke noe bakkeski til å begynne med så dette er nok litt i den mer ekstreme enden av skalaen. En ski som Rocker2 fra Salomon kan funke bra med telemark (gikk nesten for den og, men har begrenset med midler tross alt). Kommer an på kjørestil og hvilken bruk man har tiltenkt skia, men jeg tror som en nummer to ski med fullrocker absolutt kan høre hjemme i en telemarkstall.