Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Montering av bindinger på allroundski
#173442 08/11/2011 2:48 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Alle trådene jeg har finni her går på enten jibbing eller pudder, så jeg lurer litt på hvor bindingene bør være på allroundski.

Jeg har nettopp kjøpt meg et par brukte allroundski, Faction Heroine (168 cm), og lurer på hvordan bindingene burde være. Nå er de (på øyemål) midtstilte, men burde jeg gjøre en innsats for å få de flytta?

Mine bruksområder er mest i preparert løype (liker gode svinger i løypa) og leking ute i skogkanten, men vil også ha muligheten til å ikke synke i pudderet. Enn så lenge har jeg ikke lekt så mye i parken, men hvem veit.

Så i bunn og grunn er det litt av alt. Det er sjelden jeg har tilgang på pudder, så det står ikke øverst på prioriteringslista.

Håper noen har noen tanker rundt dette!

Re: Montering av bindinger på allroundski
mariaffe #173443 08/11/2011 5:22 PM
Medlem
Medlem

Boot center er vel det anerkjente "allround"-monteringen, men så kan dette også variere fra ski til ski og hvilken binding det er snakk om. Har mest erfaring med NTN-bindinger og montering av disse, men det tryggeste er om du kan finne merke på skien som står "Boot Center" på og få midtlinjen på skoen til å ligge der. Er skia dine allerede montert ser ikke jeg noe grunn til å bytte med det første. Prøv deg fram før du gjør noe, og kanskje et lite google søk bør avsløre hva andre folk har gjort med samme ski/binding.

Re: Montering av bindinger på allroundski
mariaffe #173444 08/11/2011 8:01 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar!

Har ikke tenkt tanken å sjekke hva noen har gjort med akkurat de skia, men jeg kan ikke si jeg fant så mye nå når jeg sjekka. Med forbehold om at jeg er elendig til å søke på akkurat dissa tinga wink

Men hvis det ikke er helt forferdelig å kjøre i preparerte løyper og i skogkanten med sentermonterte bindinger, så kan jeg jo begynne med det, og heller få fiksa det etter hvert om jeg føler at noe ikke stemmer. Men på hvilken måte kan jeg vite om det vil bli bedre å ha de montert lenger bak? Det er jo ikke bare bare å skulle flytte på de til stadighet heller.