Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sport Conrad monterte høyre/venstre feil Cobra R8. Lett å bytte?
#173370 03/11/2011 6:28 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har nettopp kjøpt meg noen Fischer Watea 114 fra Sport Conrad og tenkte jeg liksågodt kunne kjøpe bindinger der slik jeg fikk dem montert. Problemet var bare når jeg skulle teste skoa i skiene i dag så så jeg at de hadde bytta om høyre og venstre smirk Er vel strengt tatt bare ett "jåle" problem, men siden grafikken på Watea 10/11 er ganske så tydlig hva som er hvilken side så er jeg svært interresert i å få bytta smile

Noen som har peiling?

Re: Sport Conrad monterte høyre/venstre feil Cobra R8. Lett å bytte?
Svellingen #173371 03/11/2011 9:06 PM
Fersking
Fersking

Akkurat det samme skjedde med meg for noen år siden i Canada. Fikk montert på R8 i en butikk som egentlig ikke hadde så god kjennskap til bindingen. Da jeg kom tilbake til motellet bra butikken oppdaget jeg at de hadde montert høyre binding på venstre ski og motsatt. Gikk tilbake neste dag, og det var ingen problem å skifte. Den svarte klossen som var festet i skien er lik for både høyre og venstre, så trengte bare å skifte det som var festet oppå denne igjen. Altså ingen ekstra skruing i skia.

Vet ikke akkurat hvordan det skal gjøres, men så på da skimontøren fikset det. Så ut som en forholdvis enkel operasjon, og kjapt gikk det og. Dersom du ikke har lyst å begynne å skru selv hjelper de deg helt sikkert i nærmeste telemarksbutikk!

Svellingen #173372 03/11/2011 9:36 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Tok litt tid før jeg merket det selv, så kan skjønne at noen bommer laugh Men når en tenker over fangreimfestet er det ganske logisk hvordan den skal være montert. Så litt på det i sted, og det ser ganske greit ut å fikse. Takk for svar! smile

Svellingen #173373 04/11/2011 11:41 AM
Entusiast
Entusiast

Har montert R8 feil på samme måten selv. Det er bare å skru ut noen skruer som fester metaldelene til de svarte carving-klossene så kan du bytte om på de. De svarte carving-klossene og festeplaten som er festet i skiene er like så det er lett å skifte om på høyre å venstre.

Svellingen #173374 04/11/2011 4:31 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

bestilte völkl ledge fra sport conrad ifjor. De klarte ikke å montere bindingen korrekt, så jeg måtte ta med til antonsport å få bindingene skrudd ut, så fylt inn hullene osv og såm montert riktig

- konklusjonen er at sport conrad roter en del med bindinger..

Svellingen #173375 04/11/2011 8:05 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Da var jobben gjort! :-) Etter en del googling og tips her så begynte jeg å skrue. Måtte løsne tre skruer på hver binding og bare bytte over. Ferdig med hele jobben på under 10 minutt.

Så nå må bare snøen komme så jeg får testet! Har kjøpt Garmont New Ener-G, Fischer Watea 114 og R8 til sesongen så gleder med virkelig! :-D