Jeg vil tro du kommer et godt stykke lengre med Plum, eller f.eks G3 Onyx til ditt bruk. Om man ikke er ute etter å spare all verden av vekt på ski, sko og binding er nok kanskje G3 Onyx et av de beste alternativene på en mellomklasse binding. Bindingen er ikke av den aller letteste, men er TLT kompitabel og kan kombineres med en lett Scarpa eller Dynafit sko og dermed spare deg for litt vekt på dette. Har du en ski over 85mm (Hardside=98mm?) er ikke dynafit i utgangspunktet konstruert for dette. Refererer til personlig samtale med dynafit, i tillegg til at dette står svart på hvitt på bindingens monteringsanvisning. Dynafit har en tendens til å løse ut ved bøy på skina, eller ved mye vibrasjoner. Dette kan også leses i testen fra wildsnow som "Mr. Jacobsen" viser til i sitt inlegg. Jeg snakker bare fra min erfaring, men jeg tør påstå at du kommer ganske mye lengre med G3 Onyx eller en Marker F12 Tour/Diamir Fritchi Freeride. Eller eventuelt en Plum binding om du vil ha noe mer likt dynafit. Onyx brukes forøvrig også i Freeride touren både nasjonalt og internasjonalt, npe som kan gi et lite intrkk av at dette er O.K sånn rent objektivt sett. F12 er litt utsatt for mekanisk slitasje, og i fjor sleit man litt med mye reklamasjoner. Marker har prøvd å forbedre dette med skum i den tidligere hule plasten, og en ny metall splint. Men det er fortsatt en svakhet i forbindingen, da denne skader plastikken over tid og mistet litt av evnen til å holde leppen på skona på forbindingen. Hjelper dette litt eller? Håper det ikke ble for mye info her nå..