Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ny lettvektsbinding for randonee, hva bør velges?
#173176 30/10/2011 9:26 PM
AmundH Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei

jeg tenkte jeg skulle fjerne den gamle feite bindingen min å gå for noe lettere. Har sett litt på dynafitsystemet, men er det best? Må være herlig å gå opp med det, men er bindingen stiv nok på vei ned?

Takk for svar

Re: Ny lettvektsbinding for randonee, hva bør velges?
AmundH #173177 30/10/2011 11:59 PM
Entusiast
Entusiast

For min del er det stivt nok til topptur, men jeg vil ha noe mer solid til bakkekjøring. Slik jeg ser det, er det på hardt/slagete føre dynafit har sine svakheter, mens det er godt nok i lassevis til kjøring på mykere underlag.

For en litt mer objektiv test av hvor stivt dynafit er sideveis, har jo Wildsnow testa dette.

AmundH #173178 31/10/2011 10:43 AM
Ringrev
Ringrev

Stivhet har vel aldri vært problemet med dynafit. Enig med Mr. Jacobsen at det er på hardt slagete føre at det har vært svakheter. Til bratte renner o.l. er det ikke noe problem, da man vil låse bindingen i no-fall-soner. Problemer er mer når det er halvbratt og hardt og man har lyst til å dra på. Jeg har kun løst ut på kortsvinger på is - og stoler såpass på de at jeg ikke holder tilbake dersom det ikke er klink-is. Problemet er så å si fraværende på ski under 90mm. Om radical bindingene løser dette problemet er det for tidlig å si.På topptur har jeg aldri hatt problemer dynafit (vel, en gang, men det var brukerfeil) og en del med duke. I bakke har jeg jeg hatt litt problemer med dynafit.

Hva slags ski og kjøring er det du tenker å bruke de til/for?Da jeg så tråden trodde jeg det var et spørsmål vedr. dynafit race vs plum 185 vs ATK osv. Som lettvektsbinger (dvs lettere en standard dyanfit) har jeg ATK. De er greie, men jeg har ikke funnet noe godt feste for stropper. Hadde nok kjøpt dynafit nå - eller plum 185 (http://www.fixation-plum.com/detail-article-fixations.php?idproduit=68&lang=en)...mest fordi jeg tror jeg kan kjøre plum'en uten å låse tåen..

AmundH #173179 07/11/2011 7:01 AM
AmundH Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar:) tenker på en god og lett binding med gåfunksjon til et par k2 hardside. tenkt til å begynne å gå mye toppturer (pga jeg har flyttet til tromsø) før har jeg ikke hatt bruk for randoneebinding pga de få gangene det har vært et tema med topptur har jeg godt enten bare på feller eller på beina. Jeg vil rett og slett ta ett steg i riktig retning.

Hva med den nye utfordreren til duke fra salomon/atomic?

AmundH #173180 07/11/2011 4:48 PM
Entusiast
Entusiast

Atomic/Salomon sin binding kommer ikke før 12/13 sesongen, så du skal være tålmodig hvis du ikke skal på ski før den tid. De blir vel forøvrig heller ikke spesielt "lett", men mer en konkurrent til DUKE, som er en frikjøringsbinding med mulighet for å gå med.

AmundH #173181 14/11/2011 10:02 PM
Entusiast
Entusiast

Visst du skal ha en lett randonnebinding bør du velge Dynafit sin. Dynafit er jo blitt ekstremt gode på topptur-utstyr og har lagd de letteste bindingene i verden. Går fint å kjøre på i fint føre, men kan slite visst det blir dårlig og hardt. Men de er uten tvil veeldig gode å gå med! Salomon/Atomic bindingen er jo egentlig ikke verdt å vente på. Bare visst du er spesielt tolmodig. Og ingen veit om de kommer til å bli bedre enn merker som marker, diamir eller dynafit.

AmundH #173182 16/11/2011 7:30 PM
Medlem
Medlem

Jeg vil tro du kommer et godt stykke lengre med Plum, eller f.eks G3 Onyx til ditt bruk. Om man ikke er ute etter å spare all verden av vekt på ski, sko og binding er nok kanskje G3 Onyx et av de beste alternativene på en mellomklasse binding. Bindingen er ikke av den aller letteste, men er TLT kompitabel og kan kombineres med en lett Scarpa eller Dynafit sko og dermed spare deg for litt vekt på dette. Har du en ski over 85mm (Hardside=98mm?) er ikke dynafit i utgangspunktet konstruert for dette. Refererer til personlig samtale med dynafit, i tillegg til at dette står svart på hvitt på bindingens monteringsanvisning. Dynafit har en tendens til å løse ut ved bøy på skina, eller ved mye vibrasjoner. Dette kan også leses i testen fra wildsnow som "Mr. Jacobsen" viser til i sitt inlegg. Jeg snakker bare fra min erfaring, men jeg tør påstå at du kommer ganske mye lengre med G3 Onyx eller en Marker F12 Tour/Diamir Fritchi Freeride. Eller eventuelt en Plum binding om du vil ha noe mer likt dynafit. Onyx brukes forøvrig også i Freeride touren både nasjonalt og internasjonalt, npe som kan gi et lite intrkk av at dette er O.K sånn rent objektivt sett. F12 er litt utsatt for mekanisk slitasje, og i fjor sleit man litt med mye reklamasjoner. Marker har prøvd å forbedre dette med skum i den tidligere hule plasten, og en ny metall splint. Men det er fortsatt en svakhet i forbindingen, da denne skader plastikken over tid og mistet litt av evnen til å holde leppen på skona på forbindingen. Hjelper dette litt eller? Håper det ikke ble for mye info her nå..

AmundH #173183 17/11/2011 12:59 PM
Entusiast
Entusiast

Har gode erfaringer med Dynafit binding på Dynafit Stoke og K2 Coomba, til ganske allsidig bruk egentlig. Plum ser veldig bra (og solid ut), men klarer ikke helt å se den STORE forskjellen på de og Dynafit sine "kjørebindinger" når det kommer til funksjon. Men kjenner også noen som ikke har vært fornøyd med Dynafit bindinger, men da tror jeg også at det har vært i sammenheng med feilmontering.

AmundH #173184 17/11/2011 2:31 PM
Ringrev
Ringrev

Har du en ski over 85mm (Hardside=98mm?) er ikke dynafit i utgangspunktet konstruert for dette. Refererer til personlig samtale med dynafit, i tillegg til at dette står svart på hvitt på bindingens monteringsanvisning.

Synes dette er litt pussig i og med at Dynafit Radical FT12 kun leveres med 110 og 130mm stoppere.  Hvilken binding gjaldt dette?

Det passer forøvrig ganske godt med min erfaring:

- smale ski (eldre Speed m/ettermontert stopper 75mm): ingen problemer

- midfat (87mm) Vertical ST: ikke 100% ved hard kjøring på blåis, men stort sett problemfri

- coomba (105) (Vertical ft12): greit så lenge det var løst, men konsekvent preutløsning på is

- bredere: initielle undersøkelser(Radical ft12) gjorde at det ble onyx.

Når det er sagt så har jeg kompiser som kjører dyanfit på både coomba og hardside som er svært fornøyd. Jeg klarer heller ikke å se at Plum er redningen...da designet er veldig likt dynafit.

Utløsning ved bøy på skia er vel ikke et problem med vertical bindingene (som har 5.5mm gap bak), Mener at det i realiteten kun gjelder speed på myke ski.  Plum har vel samme gap bak som speed, så burde dermed ha tilsvarende egenskaper mht dette.

AmundH #173185 17/11/2011 9:17 PM
Medlem
Medlem

Det at dynafit i utgangspunktet er konsturert for ski opp mot 85mm midje og ikke mer gjelder alle bindingene bortsett fra Radical FT12. Denne er konstruert for ski med midje opp mot 90-95mm, da refererer jeg også til Dynafits egne produktutviklere og deres selgere, samt monteringsanvisning igjen. Men hvor mye den platplaten si FT bindingen hjelper er det mange som er skeptiske til. Det jeg har hørt og føler selv når jeg tester bindingen er at denne platen gjør at skina lugger litt i sving, men den hjelper på landinger og hardere kjøring. Men som du sier "skimachine" så gjelder utløsning i hovedsak myke ski. Ut over dette er ikke dynafit anbefalt litt bredere ski av den enkle grunn at de har et smalt tyngdepunkt på skina, og får ikke utnyttet bredden av en litt bredere ski maksimalt da bindingen mangler litt torsjonsstivhet. Noe som sier seg selv da man i utgangspunktet kun har to selvstendige, men faste punkter på bindingen (forbinding og bakbinding separert). Dette unngår man med en litt bredere binding, med litt mer vekt og litt med lengde og torsjonsstivhet. Preutløsning er et stort problem med dynafit. Men med de nye bindingene er det slik at bakbinding kun kan snus mot høyre, imotsetning til tidligere når man kunne snu bakbindingen begge veier for å endre hælløfter. Dette var en svakhet, som ofte førte til at bakbindingen endret stilling i gåmodus, ved kjøring på hardt føre med mye vibrasjon. Men dette er som sagt utbedret til en viss grad. Noe Plum har vært foran dynafit med å forutse. Plum er som sagt her også, veldig likt dynafit og omtrent helt identisk praktisk sett. Men jeg mener ihvertfall Plum er litt mer troverdig, med litt mer solid konstruksjon i metall og forutsette problemstillinger samt en din-binding som er mer til å stole på. Hvorfor dynafit velger å levere Radical FT12 kun med 110 og 130 mm stoppere kan ikke jeg svare på selv, men jeg har selv stilt spørsmålet til deres selgere senest i forrige uke uten å få noe godt svar. Men de kan understreke at man tar en liten risk med brede ski. For de fleste fungerer det greit med ski opp mot 100mm, men er man litt tyngre av natur og kjører litt hardt kan jeg personlig gå god for at preutløsning er er evig irritasjonsmoment. Om andre velger å ta forbehold er ikke noe jeg vil legge meg opp i, men jeg har kjørt i stykker nok dynafitbindinger til å være tvilsom til dette.Som rene bestigningsbindinger for randokonkurranse, og flest mulig bestigninger på en dag er nok dynafit veldig bra. Men jeg velger å ikke "holde tilbake på guts" bare på grunn av en binding, da velger jeg heller en litt mer solid binding som jeg kan kjøre fullt ut med.

AmundH #173186 17/11/2011 11:33 PM
Entusiast
Entusiast

Det jeg ikke skjønner er: Hvorfor kjører Eric Hjorleifson rundt på Dynafit, sponset av dem, og reklamerer for at han har bindingene på ski som f.eks 4Frnt Renegade hvis de er laget for ski opp til en bredde på langt under 100mm? Dette må jo være tidenes mangel på kommunikasjon mellom markedsavdeling og produktutviklingsavdeling?

AmundH #173187 17/11/2011 11:47 PM
Medlem
Medlem

Hadde bindingene vært laget kun for så smale ski hadde ikke dynafit produsert ski som Stoke.

AmundH #173188 18/11/2011 12:16 AM
Fersking
Fersking

Mine erfaringer: Med utstyr er jeg 115-120 kg og liker ikke å hoppe,droppe eller leke så mye, men heller litt fart på alt fra vekslende føre til bedre føre. Med Dynafit FT 12 DIN og 88mm under midten har jeg opplevd flere utløsninger enn med G3 Onyx og 108 under skoa (ja, faktisk ingen utløsninger med Onyx). Bare så synd Onyxen etter mine erfaringer er så elendig å gå oppover med (for lav hæl-løfter). Trodde at nye Dynafit Radical skulle bli redningen. Men de har visst også nedjustert høyden på hæl-løfteren til Onyx høyde iflg. "reviews" på nettet. Selv om gamle Dynafit- hælen var glimrende oppover og Onyxen er glimrende nedover, synes problemet med å forene en bra kombinasjon oppover og nedover å bli stående også i 2012 sesongen. Vet f.. hva du bør velge.

AmundH #173189 18/11/2011 2:03 AM
Entusiast
Entusiast

Det jeg ikke skjønner er: Hvorfor kjører Eric Hjorleifson rundt på Dynafit, sponset av dem, og reklamerer for at han har bindingene på ski som f.eks 4Frnt Renegade hvis de er laget for ski opp til en bredde på langt under 100mm? Dette må jo være tidenes mangel på kommunikasjon mellom markedsavdeling og produktutviklingsavdeling?

Angående Hoji:

- Hoji ble først denne sesongen sponset av Dynafit

- Han veier 70kg

- Han er en skigud med en balanse og en teknikk som omtrent alle andre verden kan drømme om

- Han skifter til alpinbindinger når han kan og det er en del forskjell på linjene han kjører når han går for egen maskin kontra når han er fløyet av heli.

Edit: Og han låser tåen på Dynafitbindingen.

---------------------------------

Det at Dynafit ikke fungerer på ski over 100mm er bullshit. Dynafit lager stoppere opp til 130mm for en grunn... Radical beskriver de (ifølge deres egne sider og videoer) som en kjørefokusert, freeridebinding for fatskis. De fleste av nyviningene på Radical er jo nettopp ment får å bøte på momentet ekstra bredde putter på bindingen.

Om du bør montere TLT bindinger på en brei chargerski og så kjøre i turbofart over iskuler er en annen ting... (bruksanvisningene til Dynafit setter nok breddegrenser fordi noen luringer nettopp vil prøve å charge over isfelt med de og de ved å sette lave begrensninger for bredden i manualene lettere kan skylde på brukerfeil.)

AmundH #173190 18/11/2011 9:01 AM
Entusiast
Entusiast

Støtter det som flere sier, Dynafit hadde ikke lagd Stoke med 106 midje og inserts for dynafit binding hvis de ikke skulle brukes. Dynafit har fokus på sikkerhet så vel som trygghet (som andre i bransjen). vekt på skiløper spiller selvsagt inn. Hvis total vekt nærmer seg 120 kg så er vel det kun Marker Duke som gjelder, ikke noe techbinding. Mulig Onyx, men selv hadde jeg glemt tech og tennkt Duke hvis vekt hadde vært 110 +. Når det er sagt har jeg en kompis som veide opp i mot 110 kg og han har aldri hatt problem med FR 12 bindingen til Dynafit, og vi snakker om ca 3 år her. På en ski med 100 mm +.

AmundH #173191 18/11/2011 11:58 AM
Ringrev
Ringrev

Det at dynafit i utgangspunktet er konsturert for ski opp mot 85mm midje og ikke mer gjelder alle bindingene bortsett fra Radical FT12. Denne er konstruert for ski med midje opp mot 90-95mm, da refererer jeg også til Dynafits egne produktutviklere og deres selgere, samt monteringsanvisning igjen. Men hvor mye den platplaten si FT bindingen hjelper er det mange som er skeptiske til. Det jeg har hørt og føler selv når jeg tester bindingen er at denne platen gjør at skina lugger litt i sving, men den hjelper på landinger og hardere kjøring. Men som du sier "skimachine" så gjelder utløsning i hovedsak myke ski. Ut over dette er ikke dynafit anbefalt litt bredere ski av den enkle grunn at de har et smalt tyngdepunkt på skina, og får ikke utnyttet bredden av en litt bredere ski maksimalt da bindingen mangler litt torsjonsstivhet. Noe som sier seg selv da man i utgangspunktet kun har to selvstendige, men faste punkter på bindingen (forbinding og bakbinding separert). Dette unngår man med en litt bredere binding, med litt mer vekt og litt med lengde og torsjonsstivhet. Preutløsning er et stort problem med dynafit. Men med de nye bindingene er det slik at bakbinding kun kan snus mot høyre, imotsetning til tidligere når man kunne snu bakbindingen begge veier for å endre hælløfter. Dette var en svakhet, som ofte førte til at bakbindingen endret stilling i gåmodus, ved kjøring på hardt føre med mye vibrasjon. Men dette er som sagt utbedret til en viss grad. Noe Plum har vært foran dynafit med å forutse. Plum er som sagt her også, veldig likt dynafit og omtrent helt identisk praktisk sett. Men jeg mener ihvertfall Plum er litt mer troverdig, med litt mer solid konstruksjon i metall og forutsette problemstillinger samt en din-binding som er mer til å stole på. Hvorfor dynafit velger å levere Radical FT12 kun med 110 og 130 mm stoppere kan ikke jeg svare på selv, men jeg har selv stilt spørsmålet til deres selgere senest i forrige uke uten å få noe godt svar. Men de kan understreke at man tar en liten risk med brede ski. For de fleste fungerer det greit med ski opp mot 100mm, men er man litt tyngre av natur og kjører litt hardt kan jeg personlig gå god for at preutløsning er er evig irritasjonsmoment. Om andre velger å ta forbehold er ikke noe jeg vil legge meg opp i, men jeg har kjørt i stykker nok dynafitbindinger til å være tvilsom til dette.Som rene bestigningsbindinger for randokonkurranse, og flest mulig bestigninger på en dag er nok dynafit veldig bra. Men jeg velger å ikke "holde tilbake på guts" bare på grunn av en binding, da velger jeg heller en litt mer solid binding som jeg kan kjøre fullt ut med.

Her var det mye sammenblandinger!

-  det er de færreste alpinbindinger som har noe spesielt bredere monteringsbase enn dynafit. Uansett se:??

? ???http://www.wildsnow.com/3999/at-backcountry-binding-widths/

- dynafit er svært torsjonsstiv (sjekk wildsnow)

- rotasjonen av bakbindingen var et marginalt problem for noen, da det medførte et utfrivillig skifte fra gå-modus til kjøremodus.  Jeg har gått med dynafit i 12 år, og det har aldri hendt meg.  Det påvirker ikke kjøremode.  (Plum har vel akkurat det samme designet mht dette som eldre dynafit)

- bakbindingen er ikke involvert i "dynafit-prereleasen".  Den kommer med skrå slag nedenfra, og utløsningen skjer på frontbindingen.  Dette er et problem for noen (f.eks. undertegnede), men de aller fleste opplever ikke dette.  Utløsningen skjer typisk når man lander med skiene på kant på blåis.  Kjører over is-slag med skiene på kant, eller ved kraftige omstigninger.  For meg er problemet kortsvinger.  Større sviner er ikke noe problem.  Det er ikke noe rotasjon av bakbindingen.  Dette har jeg opplevd selv på snø, og testet såpass mye på stuegulvet at jeg er sikker i min sak.  Samtidig skyldes nok ihvertfall 75% av rapporterte hendelser brukerfeil som is i tåfestet eller i frontbindingen.  For meg ble problemet mindre med tlt5 i forhold til zzero4 - trolig fordi fleksen gjør slage mindre kontant.  Unasett: dette er dynafit's store problem - for noen.   Onyx er tilsynelatende bedre mht dette, men jeg får først prøvd det i praksis på søndag. 

- lugger platen (antar det er snakk om powerplaten som man kan kjøpe til vertical ft 12)når man kjører? Pga at de tar nedi snøen?  Dette stemmer ikke overens med at de er laget for smale ski.  En plate laget for smale ski vil jo være langt unna kanten på en bred ski. 

-- Hvis du tenker på platen på radical ft12, så avstiver denne skien.  Kan ikke se at en avstivning under skien ved hjelp av en plate skal påvirke mer enn ramme-bindinger som duke/fritschi osv.  Kan du forklare?

Ellers så forundrer jeg meg litt om at du har "kjørt i stykker nok dynafitbindinger".  Hvor mange er det snakk om?  Hva lags skader er det snakk om, og hva slags bindinger? (Regner med at du ikke bruker de til rails...?) Til turbruk, der turen går opp og ned stoler jeg mer på holdbarheten til dynafit enn Duke.  Til ren freeride så unngår man de største svakhetene med duke... Uansett holdbarhet er ikke et område der dynafit stiller svakt IMHO.  Er heller ikke sikker på at plum er bedre: det er langt færre brukere med plum, og det er allerede rapportert problemer med holdbarheten....(metall som brekker). Har du en video av kjøring din? Lurer virkelig på hva som forårsaker dette.

Å begrense dynafit kun til rando-race blir litt dumt - spesielt siden det ikke er noen i slike race som faktisk benytter de bindingene det her er snakk om:  De bruker egne race utgaver.  Disse har typisk ikke utløsning, og ergo heller ikke problemet med preutløsning.  Hvis man låser tåen, så er det forøvrig også problemet borte på radical/vertical/speed modellene. For min del holder jeg litt igjenn på blå-is, og har nå begynt å låse skien der et fall er farlig.  Dette irriterer meg, siden jeg ønsker å kjøre med skiene i kjøremode.  Stort sett er det skiene som er den begrensende faktoren i kjøringen - og selvagt at turer stort sett foregår langt fra folk, og konsekvensene av et beinbrudd er mye større enn ved siden av bakken.   Denne video'en er ganske represtativ for hva dynafit er laget for (ser ut som en ganske alminnelig vertical ft12):

?

AmundH #173192 18/11/2011 11:27 AM
Entusiast
Entusiast

Er fullstendig klar over det at Hoji ike akkurat er den tyngste karen, og at han likevel låser bindingen. Når han i tillegg er tilnærmet "Gud" på ski, sier det seg selv at han er i en helt annen balanse i de hårete linjene han kjører enn en normal person vil være.

Jeg synes bare det er litt merkelig at det er så mye PR rundt dynafit sine nye Radical bindinger, og forsåvidt også den gamle FT12 som en "frikjøringsbinding" hvis de skulle være designet for ski på rundt 85mm under foten. Dette er jo langt fra det vi kaller en "moderne" frikjøringsski i dag. Argumentet med at Dynafit selv lager ski som Stoke, ferdig med inserts, bør jo også tale for seg selv i forhold til at de mener bindingene tåler bredere ski.

Er enig med deg(F33d3r) hvis jeg forstår deg slik at det virker som Dynafit prøver å dekke ryggen sin best mulig i forhold til eventuelle brekkasjer ol når de oppgir en så smal maks anbefalt grense.

AmundH #173193 04/12/2011 3:26 AM
Fersking
Fersking

Uten spesielt mye kompetanse på feltet hiver jeg bare denne her inn i diskusjonen:

blistergearreview.com/gear-reviews/review-plum-guide-s-tech-at-bindings

Og når det kommer til den nye salomon guardian/atomic tracker (og duke forsåvidt): som Cody Townsend selv sa på lanserings"nettmøtet" på fredag, det er freeride-bindinger med gåfunksjon, ikke rando/topptur-bindinger.

AmundH #173194 05/12/2011 12:01 AM
Fersking
Fersking

Når man låser Dynafit-bindingen for å kunne kjøre hardere, vil det si at knærne løser ut før bindingen da?

AmundH #173195 05/12/2011 7:20 PM
Fersking
Fersking

Når man låser Dynafit-bindingen for å kunne kjøre hardere, vil det si at knærne løser ut før bindingen da?

Står vel mellom at knærne tar smellen, at du ødelegger tech-festene i støvelen eller at du røsker ut bindingen fra skia..

AmundH #173196 05/12/2011 8:26 PM
Ringrev
Ringrev

<blockquote>

Står vel mellom at knærne tar smellen, at du ødelegger tech-festene i støvelen eller at du røsker ut bindingen fra skia..

</blockquote>

&nbsp;Ikke fult så ille...&nbsp; Hvis du løser ut forover, så vil du trolig også løse ut sidelengs.&nbsp; Det er også noen hakk med semi-låsinger...&nbsp; Uansett, skumle greier.

Utrolig trist at ingen har kommet med en tech-kompatibel frontbinding som tas rett inn fra siden, uten "tulipan" designet i dag.

I siste utgave av franske "SKI" konkluderte de med at uansett hvilken randobinding man valgte, måtte man godta noe dritt (radical ft og plum prereleaser), duke og f12 iser, fritschi får slar ved bruk....

AmundH #173197 08/12/2011 1:03 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Var mye uenigheter på denne diskusjonen wink Lurte bare på hvorfor ingen har nevn Marker F10 eller F12 med et ord...Den er jo ca 1 kg lettere enn Duke og er et bra alternativ for 50\50 bruk . Bruker den selv på Kuro og er strålende fornøyd. ( Traversering er noe herk ,men det er skien sin feil ) .Skal teste F10 på Volkl Nunataq i helgen. Kommer tilbake med mer info på søndag \mandag

AmundH #173198 09/01/2012 1:24 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

...Skal teste F10 på Volkl Nunataq i helgen. Kommer tilbake med mer info på søndag \mandag

Hva er dommen?

AmundH #173199 10/01/2012 12:09 AM
Medlem
Medlem

Har nå fått kjørt en del på Dynafit Radical ST på G3 Zenoxide ski (105mm midje, grei stivhet), Og jeg er storfornøyd! Ingen preutløsninger, testa de forholdsvis hardt i oppkjørt slalomløype med is og dritt og det holdt mål. Nye hælsafen fungerer knallbra, og frambindingen er mye lettere å steppe inn i.Har tidligere kjørt på Vertical st og ft, som også har fungert bra, men da på smalere ski.

Skimachine, vet du omtrent hva slags DIN det vil tilsvare om man kun vipper opp spaken forann til gåmodus uten å dra den over på noen av de videre hakkene?

AmundH #173200 10/01/2012 12:32 AM
Medlem
Medlem

Kan også nevne at Marker snaart kommer ut med en Tech kompatibel binding som visstnok skal knuse alt annet som er på markedet smile Blir spennende!

Mest lest på FRIFLYT.NO