Stivhet har vel aldri vært problemet med dynafit. Enig med Mr. Jacobsen at det er på hardt slagete føre at det har vært svakheter. Til bratte renner o.l. er det ikke noe problem, da man vil låse bindingen i no-fall-soner. Problemer er mer når det er halvbratt og hardt og man har lyst til å dra på. Jeg har kun løst ut på kortsvinger på is - og stoler såpass på de at jeg ikke holder tilbake dersom det ikke er klink-is. Problemet er så å si fraværende på ski under 90mm. Om radical bindingene løser dette problemet er det for tidlig å si.På topptur har jeg aldri hatt problemer dynafit (vel, en gang, men det var brukerfeil) og en del med duke. I bakke har jeg jeg hatt litt problemer med dynafit.
Hva slags ski og kjøring er det du tenker å bruke de til/for?Da jeg så tråden trodde jeg det var et spørsmål vedr. dynafit race vs plum 185 vs ATK osv. Som lettvektsbinger (dvs lettere en standard dyanfit) har jeg ATK. De er greie, men jeg har ikke funnet noe godt feste for stropper. Hadde nok kjøpt dynafit nå - eller plum 185 (http://www.fixation-plum.com/detail-article-fixations.php?idproduit=68&lang=en)...mest fordi jeg tror jeg kan kjøre plum'en uten å låse tåen..