Hei

Jeg har en fortvilt kompis, som i dag har gjort en av sine større tabber.. Med ski og bindinger fra sist sesong kjøpt på salg, var han nå heime igjen, hvor han skulle montere de sammen selv. Ski hadde han montert før sa han, så dette var fort gjort(!) Men det som var nytt med denne bindingen var at på "framdelen av bindingen" var en ekstra plate som skulle brukes mellom skien og bindingen. Dette var han ikkje klar over på den første skien, og resultatet vart dermed at framskruen vart for lang, og han boret den gjennom heile skia.. Til den andre skia fann han plata, og fikk dermed montert alt uten problem. Han fikk festa bindinga ordentlig med plata på den "gjennomhulla" skia etter på, men skia er fortsatt gjennomhullet...

Han spurte meg som "liksom" skal ha litt peiling på ski om hjelp, men etter som at eg ikkje har vert borti dette problemet før så spør jeg dere om hjelp?

Jeg har lest litt om "plugging" av gamlebindingshull med plugger, etter flytting av bindinger, og lurer på om dere tror denne metoden vil fungere når skien da må "plugges" opp i undersiden av skien? eventuelt om dere vet om andre metoder eller tips for å redde skia?

Takker for alle svar på forhånd, og ber om at dere kan hjelpe oss!

Mvh. Den glade amatør smile