Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jeg lurer, men finner ikke svar.
#172900 14/10/2011 1:19 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Jeg har et par Salomon Threat, kjøpte de i fjor og lurer på om jeg kan bytte ut alpint bindingene mine med rotterfella R8? Er dette gunstig, eller bør jeg se meg om etter noen andre ski? Er disse skiene spesielt "tung"/"lett"?

Jeg er det man kan kalle nybegynner på telemark (stått et par ganger), men har stått en del på alpint og likte disse skiene godt. Jeg har kjørt mest i løype og litt offpist når snøen har tillatt det, og kommer til å kjøre der med telemark også, mulig det blir noe toppturgåing.. 

Jeg spør fordi jeg ikke har peiling, og hadde vært fint for økonomien å slippe å kjøpe nye ski.. :) Fint om noen kunne kommet med et svar litt raskt! :D 

Re: Jeg lurer, men finner ikke svar.
Charlotte Sørhe #172901 14/10/2011 8:55 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

det kan du, men de gamle hullene må plugges og nye borres. stikk på nærmeste skikkelige sportsbutikk. de bør løse det for et par hundrelapper.

Charlotte Sørhe #172902 14/10/2011 12:47 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Oki! Takk for svar, det passer meg bra! wink

Charlotte Sørhe #172903 15/10/2011 11:48 AM
Fersking
Fersking

Hvis du velger å plugge de gamle hullene, vil skiene bli svekka og muligheten for at de brekker øker. Jeg tror likevel ikke at dette blir noe stort problem, om du ikke hopper mye og har mange harde landinger. Lykke til!

Charlotte Sørhe #172904 15/10/2011 1:08 PM
Medlem
Medlem

Hvis du velger å plugge de gamle hullene, vil skiene bli svekka og muligheten for at de brekker øker. Jeg tror likevel ikke at dette blir noe stort problem, om du ikke hopper mye og har mange harde landinger. Lykke til!