Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Black Crows Viator - eller alternativ
#172880 13/10/2011 8:40 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Er på jakt etter et par nye ski, har i alle fall veldig lyst på. Denne gangen er jeg på utkikk etter en leken bakkeski med godt grep som tåler en del fart uten at den begynner å riste. Har kikket litt på Black Corws Viator, og har blitt ganske nysgjerrig på denne skien. Noen som har noen erfaringer å dele? Eventuelt noen andre gode tips å komme med? Står på telemark, skal konvertere til ntn nå denne sesongen dersom det skal ha noe å si.

Tips tas imot med stor takk smile

Re: Black Crows Viator - eller alternativ
Snøtøs #172881 23/10/2011 11:53 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ingen som har erfaringer eller tips?

Snøtøs #172882 24/10/2011 12:18 AM
Fersking
Fersking

Jeg har kun erfaring med Navis som jeg selv kjører på. Disse oppfyller i hvert fall kriteriene dine med god margin. Kjøpte de foran Corvus da disse ikke skulle være like lekne, men bedre på fart. Min erfaring er at Black Crows bygger svært solide ski som både er lekne, flyter bra og er overaskende bra i preppa bakke. Har ikke prøvd Viator, men kan trygt anbefale Navis i hvert fall, om det kan være til noen hjelp.

Snøtøs #172883 24/10/2011 12:13 AM
Fersking
Fersking

Verkar inte finnas många som kørt på dem, finns inga kommentarer på varken TGR eller freeride.se

Snøtøs #172884 24/10/2011 1:26 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ja føler jeg har leita gjennom hele google uten å bli så mye klokere.. Virker ikke som om det er noen nettbutikker i Norge som selger skiene heller, så kanskje ikke så rart at det er vanskelig å finne kommentarer på de. Har opparbeidet meg samme inntrykk av Black Crows som deg pudderjeger'n gjennom å lese meg opp på andres erfaringer, da jeg ikke har fått testet noen av skiene selv. Men antar at Navis eller Corvus vil både bli noe for lang og bred for meg (168 på labbelesten) siden det er en leken og lettkjørt bakkeski jeg ønsker. Har egne pudderski for goddagene.

Tror jeg må smøre meg med litt tålmodighet og se om det kommer opp noen reviews etter hvert.. er vel litt dumt å bestille ski uten å ha hørt noen synspunkter om de.. Allikevel, tusen takk for innspill smile

Snøtøs #172885 24/10/2011 6:53 PM
Entusiast
Entusiast

Skipass.com og google translate er mitt tips.

Snøtøs #172886 24/10/2011 7:29 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Var der jeg først fant ut om skiene.. og dersom man tar global.skipass.com istedenfor slipper man til og med google translate wink Har sjekket ut skinet.com også, men virker som de tester alle mulige ski utenom black crows der.

Snøtøs #172887 24/10/2011 8:48 PM
Entusiast
Entusiast

Black Crows skiene har en tendens til å føles kortere en de egentle er, pga. at innsvingen starter godt innpå skia i tuppen. (kommer ikke på "faguttrykket"). Dette gjør at du gjerne vil ha den litt lenger enn det du er vant til. Så corvus eller Navis i 175 hadde nok villet passe deg bra. Hadde nok da villet annbefalt Navis til ditt bruk, men disse er jo en del bredere. Har desverre ikke selv testet viator, men har kjørt på alle andre modeller fra black crows. (bortsett fra den nye racingskien). Orb er også et bra alternativ. Orb og Viator er nok forholdsvis like, men viator er nok noe mer leken.

Når det gjelder lengden på viator så tenker du sikkert på 167, men det kommer litt an på hvor mye du har kjørt på ski. Har du kjørt mye på ski, og liker og kjøre litt fort på skjær, så vil jeg nok helt klart anbefale 177. Byttet selv fra Navis i 186 til Corvus i 196 for noen år siden, da navisen føltes alt for kort til meg til frikjøring. (kjører selv telemark og er 180)

håper du ble litt klokere!Ove

Snøtøs #172888 25/10/2011 10:55 PM
Entusiast
Entusiast

Var der jeg først fant ut om skiene.. og dersom man tar global.skipass.com istedenfor slipper man til og med google translate wink Har sjekket ut skinet.com også, men virker som de tester alle mulige ski utenom black crows der.

Joda, men det jeg mente var å gå inn på det franske forumet på skipass.com og bruke google translate. Der diskuterer de ihvertfall Black Crows... 30 sider forumtekst om temaet her: http://www.skipass.com/forums/sports/ski/freeride/sujet-87373.html

Snøtøs #172889 26/10/2011 10:56 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har kjørt en del på ski fra før, så tror jeg fint kan håndtert ski som er en del lengre enn meg. Skiene jeg ønsker å bytte ut er 165, men de er ikke twintip. Jeg har ikke prøvd så mange andre bakkeski, men har vært veldig fornøyd med kjøreegenskapene til disse skiene mtp stabilitet ved høy fart. Viator i 167 vil kanskje virke noe kortere, men vil ikke skiene bli en god del mindre leken dersom den er omtrent 10 cm lengre enn meg? Eller vil kjøreegenskapene ellers veie opp for dette? Er jo i utgangspunktet ute etter en litt mer leken ski..

Sorry SiSt, misforstod. Skal ta å sjekke ut! smile

Snøtøs #172890 27/10/2011 12:08 AM
Fersking
Fersking

Mulig jeg misforstod hva slags ski du var ute etter. Hvis det er en ren bakkeski, type racing/carving så er jo absolutt Vølkl Racetiger eller RTM serien verdt å sjekke ut. Vølkl Mantra og Kendo duger også bra i bakken, i tillegg til at de fint tåler en tur off-pist også. Mantra og Kendo får du jo i 170 og 177 og er delvis twintip. Jeg har veldig god erfaring med disse to og mener at de er noe av det bedre for bakken av kombiski.