Jeg har hatt samme problemer som deg "Tjukken", spesielt den tiden jeg kjørte Telemark. Var så ille at jeg i perioder lå i skogen og skreik.. Kunne få reaksjon i uansett sko i en periode, Tok en tur til NIMI på Ullevål og fikk konstatert irriterte nerve hinner i begge føttene - såkalt - Mortonssyndrom. Dette var i 2007. Årsak trange sko og hardbelastning av tåballen. Gikk over til Slalom og det ble bedre, investerte i gode såler og fikk støvlene blokket flere ganger, men forsatt var det komplett umulig å fullføre en hel dag i støvlene, men det var greit så lenge jeg husket å få føttene ut av støvlene til lunsj og raskt av når dagen var over. I forkant av sesongen i fjor så var jeg så heldig å få i gave et par Surefoot støvler av kona. (hadde sannsynligvis kjøpt selv hvis ikke..:)) - Konklusjon - Jeg har duckfeets og med det støvleutvalget Surefoot har så tok de utgangspunkt i en støvel med 102 mm lest, blokket denne til 108mm og støpte ny innesko.. Måtte ha en justering med ytterligere blokking etter 10 dager på ski, men resten av sesongen kjørte jeg hele dagen og trengte ikke å løsne på spennene en gang. Kjenner heller ikke lengre til skadene i føttene. Har du trøbbel med føttene, få støpt en innesko og få sjekket støvler om lesten passer. Surefoot gjorde tingen for meg, men f.eks Skishoppen i Hemsedal støper også innestøvler og tilpasser de skoene du allerede har. Det kan også være en løsning.