Tillater meg å vekke tråden litt til liv igjen...
Har blitt bitt av skibasillen i de senere år, men har hovedsaklig stått i løypene. Er 90kg og 177cm høy og har stått på et par rimelige ski i samme høyde som er ca 77mm på midten. Ønsker nå å stå mer utenfor løypene og har derfor begynt å se etter noen nye ski. Har typisk sett på SFB/MPO/Rocker 2 108/115 o.l. ski i lengder på 180ish. Bor på sør-vestlandet så det er i hovedsak disse områdene jeg står i.
I utgangspunktet skulle jeg hatt en kombinasjon av ski/bindinger/sko som gjør det mulig med mye heisbasert offpiste (med moderate gåturer) samt også kunne gå på toppturer etterhvert. Første tanken var å kanskje kjøre Dynafit-binding og -sko, men etter å ha lest innleggene i denne tråden så har jeg blitt en god del mer skeptisk til en slik løsning.
Det jeg lurer på er om en løsning med Duke/Baron/Tour sammen med sko som Titan/Zzeus vil kunne være en god løsning, kontra å kjøre mye bakke med Dynafit-binding og lettere sko. Ønsker da også å bruke Titan/Zzeus til en toppturrigg (Dynafit-binding og en smalere ski) på et senere tidspunkt. Målet er egentlig å slippe å kjøpe to par sko for å dekke behovet til topptur på den ene siden og heisbasert offpist/kortere turer på den andre siden uten å inngå for mange kompromisser.