<blockquote>

Huff, denne tråden viser litt min egen vakling på bindingsfronten.Jeg hadde selv Mustagh Ata SL 187, og kjører nå Movment Bond 175. Bond'en er på mange måter en .....

Konstruksjonsmessig er jo MASL og Bond veldig ulike og spesielt om det var en en modell uten rocker. Bond er jo en "moderne" ski hvor man kan huke av det meste av de siste års utvikling (les: rocker, taper, 5-point sidecut) mens dine MASL mest sannsynlig hadde en effektiv kantlengde på rundt 170cm (tipper...) - og spenn. Sånn sett er vel Bond spesifisert til å være enklere å kjøre smile

....&nbsp;

</blockquote>

Synes ikke det er fullt så enkelt.&nbsp; Bond'en er på mange måter mye mer tradisjonell enn MASL'en.&nbsp; Bond'en har et kraftig spenn og masse rebound, noe som har vært litt fraværende en stund.&nbsp; Den har også en kort svingradius.&nbsp; MASL'en med sin lange svingradius og svært lave spenn er derfor kanskje mer i tråd med moderne freeride-ski på det området....men, så kommer Bond'en med moderne elementer som taper og rocker....om enn i meget konservative mengder.&nbsp; MASL'en minner meg ikke så rent lite om en lett frynsete og nervøs&nbsp;kamerat av gamle Salomon AK Rocket....mens Bond er mer som lillebroren til &nbsp;Salomon Endoro med noen red bulls-innabords.....&nbsp;