Siden jeg faktisk har 2(3) par bakkeski så er vel jeg også enig med deg, men overgangene er flytende. Det er klart at det er en enorm forskjell mellom en scarpa f1 og en alpin race-sko, men forskjellen mellom bodacious (alpinsko med tech-inserts) og en komfort-orientert alpinsko slår andre veien...til og med zzero4 eller tlt5'ene er bedre enn noen leie-sko jeg har hatt. Samtidig kjenner jeg mange som kjører så lite i bakke, at en optimal bakke-utrustning ikke kan forsvares. Personlig synes jeg ikke at ski over 90mm egner seg i bakke, og at det er lett å se når det kommer en eller annen dude med løssnø/freeride-ski - men, sannsynligheten er at han som kjører på det synes det er godt nok, fordi han ikke prioriterer de egenskapene en smalere ski gir. Jeg tror det er på samme måte med rando-utstyr...men man må være klar over hvilke kompromisser man tar. (F.eks. kjører begge foreldrene mine med rando-ustyr i bakke (g3 el-hombre og dynastart xxl med dynafit), og er fornøyd med det, og liker det bedre enn alpinskoene og bakkeskiene de hadde før. De liker også å kun forholde seg til ett sett med utstyr - selv om faren min nå har skaffet seg lettere ski til lengre turer).