Takk for alle svar og at alle svarte seriøst.Trappiste: Eg veier 94kg, kjører småaggresivt på ski med stor fart, men skygger unna de største hoppene/droppene. Eg har egne ski til de hardeste dagene i bakken, Blizzard GSR Mag, men alle andre dager når det finnes litt løst, så hadde det vært greit å ha et par til det, samtidig som de kan brukes på tur. Har ikke økonomi til 3par.

Ajaja.. 95 kg!

Basert på hva du sier (og veier) har du følgende valg:

1: Duke eller Baron: Du kan kjøre ski som på en vanlig alpinbinding. Dog er den ikke feilfri som Skimachine påpeker, så man må følge med litt og passe på at den er stillt inn riktig, De er også litt klønete og tunge å gå med, men det funker synes jeg.

2: Sollyfit plate: Du kan kjøre med STH16 f.eks. om du skal kjøre i anlegg, og bytte til dynafit når du skal ture. Det er litt knot å bytte og stille inn bindinger ved bytte. Her trenger du ikke uroe deg for å dra Dynafit'en ut av skia pga at sollyfit'en har et bredere monteringsmønster enn dynafitbasen. Faktisk så mistenker jeg Sollyfit plate og Dynafit som eneste binding å være ett bedre alternativ enn bare Dynafit rett på skia (legger jo til litt vekt, men får litt soliditet)

3: Dynafit rett på skia: Skimachine og flere får det til å fungere så  om du er nyskjerrig kan du jo alltids prøve deg med Dynafit. De har relativt høy bruktverdi så om det ikke fungerer for deg kan du selge de og bytte til noe annet.

Om du gjør det så vil jeg anbefale følgende:

på hardt føre må du kjøre veldig forsiktig for å unngå at bindingen rives ut. Det blir mer transport enn att du gir gass og har det kult. spesielt om du har en ski på over 100 mm midje.

Sky kuler som pesten.