<blockquote>

Før min del så sæger det hær rætt mycket:http://www.youtube.com/watch?v=NYvM6j56IBk

Efter att ha læst en hel del negativt på Teton om G3 (onyx) bindningarna så ær jag rætt skeptisk till dem. Sedan ær det kanske frågan om exakt hur breda skidor du tænkt dig? Sjælv tænkte jag prova rocker 2 men har också læst vældigt blandad kritik om dem så har inte bestæmt mig helt dær. Kørde duke bindningar och alpin pjæxor denna sæsong vilket inte ledde till speciellt många toppturer wink

Tror ikke Dynafit skal være noe problem for min del når eg så den videoen :P

Breie ski for min del er ski over 100mm. Var innom Dynafit sine hjemmesider og fant Radical FT 130 og 110, og fikk intrykk av at det var dette som måtte velges dersom en skal herje ned fjellsider.

Sollyfit platene som er nevnt her og i andre tråder.. eg tror eg ikke helt forstår hvordan de virker. Så noen filmer i fra bindingfreedom der de monterte dem. men kunne ikke se at det gikk så fort å bytte binding? er det bare eg som er korka og ikke skjønner at dette er good stuff?

</blockquote>

Altså det går jo ikke fort-fort med mindre du bruker elektrisk skrutrekker og har det i hendene, men det gjør det mulig å bruke to helt forskjellige bindinger på samme skipar. Fint for den som feks kjører 50-50 dager anlegg/tur og som gjerne har en støvel som kan brukes med både dynafit og alpinbinding. da kan man bruke samme ski og støvel hele tiden og slipper å kjøre seg inn på forskjellig utstyr.

Jeg fikk ordnet inserts til dynafit og alpinbinding på nyskia på tampen av fjorårssesongen. Det blir på samme måten og det funker intill videre kjempebra, men jeg blir ikke å bytte binding annenhver dag. til det blir litt tungvindt med mindre man har et godt sted å holde på. dynafit monteringen krever forresten sentrering for hver montering (åpenbart). regner med at det gjelder med sollyfit også.

som du skjønner er det litt å sette seg inn i med et slikt oppsett (det gjelder egentlig dynafit generelt), det passer dermed best for oss som liker modding, fiksing og triksing med utstyr veldig godt.

om moddes det kan, moddes det bør.