Både og...Bindingene fungerer bra i bakke, men har et par potensielle problemer:- noen utløsninger kan medføre at skistopperen ikke løser ut (gjelder vertical...muligens også radical?)- metallet som holder pinnene bak kan bli utslitt. Det skjedde meg, men fikk nye på garanti- man må passe på hver eneste gang man tar på bindingen at skoene er frie for is- de kan virke litt brutale i bakke, fordi de gir nesten for god følelse med underlaget- kan virke litt skummelt i stolheis (hva skjer hvis man åpner front-bindingen...?)- utløsningen er annerledes...sikkert mindre bra på noe, og bedre på noe. Jeg er litt skeptisk til de mht hekt. På vridninger etter overrotasjon synes de virker veldig bra.- vertical er ikke noe særlig til park. radical er sikkert bedre...men ikke noe jeg ville ha brukt den ofte til (ikke det at jeg er ofte i park)Jeg kjører klart mest i bakke med alpinbindinger, men kjører nok like mye i bakke med dynafit som en del gjør totalt... Bakkekjøring medfører uforholdsmessig mye nedkjøring i forhold til hva de er designet for. Når det er sagt så, virker det som marker tour ikke akkurat er noe sterkere (se wildsnow). Da ville jeg heller gått for fritschi freeride pro. Problemet med duke og disse er at de vil bli mer og mer slarkete ettersom gummien på skoene blir slitt. Det kan til en viss grad kompenseres ved etterstramming...men det er nok en bedre bakkebinding....