Jeg har selv hatt zzero 4c - det er en god sko for meg. Foreldrene mine og samboeren min har zzero 4 og er fornøyd med den. De passer meg og foreldrene mine bedre enn de passer samboeren min. Det er en god topptursko. Tilbakkekjøring er de nok ikke de beste, men det gjelder alle topptursko i den kategorien. En bakkesko har bedre fleks, og er litt mer stabile,,,men, man får ikke alt. Når det er sagt så kjørte jeg en del i bakke med de og synes de var gode. Alpinskoen er foamet til foten min og veier sykt mye, så det er ikke helt fair sammenligning. Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å kjøpe skoene på nettet,,,,skoene er det viktigste du kjøper. Hvis du ikke klarer å prute har allikevel noen alternativ:- prøve den i en butikk før du bestiller (litt usselt mot butikken....men det er jo litt usselt av de å ta mer enn euro-pris*10 også.)- få støpt en innersko til skoene du har nå (skallet varer gjerne dobbelt så lenge som innerskoene, og en støpt innersko gir en veldig god sko)- kjøpe brukt og bytte ut innerskoen til en ny.- fly til paris eller marsailles og gå på aux vieux campeur. Ta flyet hjem med nye sko. Tar deg en dag, men koster ikke mye....men føles veldig råflått. Gir storbyshopping en ny mening
Bindingene er bra, men kommer i en litt forbedret utgave i år. De er et godt kjøp. Jeg ville nok heller ha kjøpt skoene i norge, og kjøpt disse enda billigere på f.eks. telemark-pyrenees.com... Det er bindinger som er har brukt dynafit's utgåtte patent, og gjort noen tilpasninger for å gjøre de enklere i bruk og gi de litt mer gradevis utløsning. Jeg bruker selv dynafit, men vurderer onyx på et par bredere ski (fordi jeg ikke kan bruke dynafit's toppbinding med sollyfit plate).Uansett, jeg ville ha kontaktet vpg og forklart situasjonen og gått litt opp i pris i forhold til europa - det er tross alt en fordel for deg også å kjøpe i norge mhp garanti, service osv. Å kjøpe feil sko, eller bli stående uten binding i 3 måneder blir fort dyrt. Det kan tenkes de har en demo-sko, b-vare eller lignende... (Startet selv med rando for 12 år siden med noen feilproduserte sko og en ski som var så kort at de ikke fikk solgt den. Husker kidza i Oppdal pekte å lo da de så dynafit bindingene med stropper og retro-skiene....tror ikke de hadde gjort det nå) Siden du muligens har kjøpt feil sko en gang, er sjansene for at du gjør det samme en gang til ganske store....