De er for lave. Men hvis en sammenligner hæl-løfteren på Onyx og på Dynafit, vil en se at forskjellen ikke er så stor. Hvis en derimot sammenligner frambindingen til disse to, vil en se at i Onyx-bindingen så står skoen høyere enn på Dynafit-bindingen. Dette tilsammen gjør at hælen på skoa ikke kommer høyt nok i forhold til skia (utslaget eller vinkelen blir for liten) til at det blir fordelt nok trykk på bakskia i gåmodus oppover.Foruten at dette fører til en sklir lettere bakover når en er i oppreist posisjon og i balanse, så glipper skia spesielt idet en skal ta et nytt steg, dvs. bakfoten glipper idet jeg slipper trykket på denne og skal trekke den framover. At skia glipper akkurat i denne delen av steget er spesielt slitsomt og irriterende, fordi en ikke er i samme balanse som når en er i en mer oppreist posisjon. Når skia raskt glipper bakover idet en skal til å trekke bakfoten fram gjør at man bruker bruker mye krefter på hente inn balansen igjen. Jeg er ikke i så god form at jeg trenger dette problemet for hvert steg i ca. 1000 høydemeter. Istedet får jeg en unaturlig framoverbøyd arbeidsstilling som krever mye energi - jeg ser ut som har gjort i buksa oppover. Dette problemet var så og si fraværende på mine gamle Dynafit TLT Vertical FT12.