Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Plassere bindinger på pudderski
#172627 01/10/2011 9:04 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har nylig kjøpt meg pudderski, har aldri stått på det før. Har bare kjørt pudder med twintip. Det er mulig jeg skal drive å jibbe litt i løssnøen, men det blir nok mest brukt til offpist kjøring. Vet ikke helt hvor jeg bør plassere bindingene på skia. Midtstilt, oppgitt bakstilt lengde, eller et sted i mellom? Skia er 118mm breie. Vet ikke om jeg vil synke noe mer ned i snøen hvis jeg har de litt bak midtstilt? 

Re: Plassere bindinger på pudderski
Gr-mouth #172628 01/10/2011 9:34 PM
Ringrev
Ringrev

Veldig vanskelig å si noe om. Hvis du skal jibbe, indikerer det at du bør ha mot midtstilt...men det det er mange faktorer som avgjør. Jeg jibber ikke, og valgte bakerste freeride setting på et par obsethed. Det var helt perfekt når det var halvbratt pudder, men gjorde skien litt for tungkjørt...så det endte med at jeg måtte kjøre en leken ski veldig agressivt. Så selv om jeg valgte en plassering som burde passe meg, hadde jeg nok vært mer happy hvis jeg hadde valgt en annen montering....men det er meg. Jeg angret meg for at jeg ikke kjøpte en binding som jeg kunne justere frem og tilbake. (Uansett burde du oppgi hvilken ski det er snakk om....)

Re: Plassere bindinger på pudderski
Gr-mouth #172629 01/10/2011 11:21 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar, skia heter Bluehouse Maestro, et nokså ukjent merke. Men de kan sammenlignes med Armada JJ.