Duke er en bra binding til sitt formål - men uansett totalt overkill for deg. Den vil også gjøre hele pakken tyngre. Jeg vil tippe at du ikke trenger din over 7..kanskje 5 eller 6..eller lavere. Da er du i beste fall i det nedre spekteret til duke (går ikke lavere enn 6) (og visst nok fungerer bindinger best i det øvre). Hvis du skal ha marker er tour f10 trolig bindingen for deg - tviler sterkt på at du trenger mer enn din 10 (jeg kjører på din10, men er mellom 80-90kilo,xracer som ikke dropper). Å kjøre med for stramme bindinger er bare dumt, og for jenter ekstra dumt (litt svakere benbygging). Jeg er ukomfortabel med din 10, skulle gjene ha kjørt med lavere, men da løser jeg ut...Problemet med tungt ustyr er at man forblir i skianlegget, fordi man ikke gidder å gå på tur...litt som at langrenn i marka er mye mer gøy med smale ski med god smøring enn med smørefrie fjellski. Men, vekt gir stabilitet så det er ikke helt ille. Stabilitet gir trygghet, men også lite lekenhet. Jeg kan ikke se at disse skiene vil være problematiske for deg - de virker ikke som de mest tungkjørte skiene. Til topptur er de også helt greie (mhp vekt).Hvis du hovedsaklig skal kjøre i bakke, ville jeg sett på marker tour f10, eller diamir eagle. Hvis tur er viktig, og du også ønsker å nyte oppturen, er det ingen vei utenom dynafit-aktige bindinger. Vekten din gjør at du kan velge å vrake i relativt rimelige bindinger.(Jeg må ta forbehold om at jeg ikke har sett deg kjøre, eller prøvd skiene det er snakk om...)