Kan ikke hjelpe deg med Sport-Conrad, men vil komme med noen erfaringer jeg selv har gjort: Ikke se deg blind på vekt på skia du velger (selv om Mothersip'en blir kontrasten til din vurdering). Uten å kjenne din vekt/kjørestil, bør du ikke gå noe lettere enn Coombak. - den er en svært god toppturski (har jeg hørt). Jeg ville sett på bl.a. Hardside eller Sidestash (som jeg har kjørt på). Siden du har kjørt på Mothership er du sikkert helt OK på ski - en lett ski vil da bli litt nervøs på skiftende toppturføre (det skjer ofte). Og her ligger forskjellen mellom Coombak og Hardside/Sidestash: de to siste håndterer skiftende føre og fart noe bedre (det er ikke alltid jevnt pudderføre). Forskjellen mellom nyeste Hardside og Sidestash er at sistnevnte (foruten å være breiere) har en rocker som starter lengre bak (selv kjører jeg mye på "gamle" Sidestash og tror sterk at den nye er en forbedring). Så, hva du velger i dette segmentet er opp til dine preferanser (det finnes sikkert andre ski også, men k2's H-S og S-S kjenner jeg til). Ski, ja - det er en ting, men hva med bindinger? Her er det etter min mening en del å ta hensyn til. Hold deg unna G3 Onyx - flott kjørebinding, men suger oppover fordi amerikanerne ikke har knekt koden ift. hva som gjelder her (har postet innlegg om dette før). Marker's Duke el. Tour er en det en del vekslende erfaringer på (foruten vekt). Selv kommer jeg til å returnere til Dynafit siden jeg søker en binding som tåler litt fart og det en voksen mann veier (uten å være ekstrem i noen ender). Spar vekt der du kan - ikke der det går utover det å ha en flott skiopplevelse på tur i fjellet.Så,skulle jeg komme med tips, må det være følgende: K2 Hardside el. Sidestash (el. tilsv, ski) med årets Dynafit Radical FT oppå (skal visstnok ha kjøreegenskaper tidl. rigide og stive bindinger fra Dynafit ikke har, men har samtidig, oppover egenskaper Onyx bare kan d.... i) Skoene må du bare finne til din individuelle føtter, men en firespenners rando, sko bør d være.Tja, og (igjen) uten å kjenne din kjørestil, sjekk ut Dynafit Titan Ultralight el. Black diamond (2012)! Lykke til uansett!