|
 Telemarkski - Navis, Corvus eller Gotama?
|
Fersking
|
OP
Fersking
Hei,ser på ski og er veldig usikker på hvordan ski jeg burde gå for. Ganske sikker på at det blir Navis, Corvus og Gotama. Noen som har erfaring med disse skiene? lurer også på bindinger, Linken Pro, NTN eller R8?
|
|
|
 Re: Telemarkski - Navis, Corvus eller Gotama?
|
Medlem
|
Medlem
Har ingen erfaring med skiene, men syns alle virker kanonbra og skulle gjerne prøvd dem selv Men når det gjelder bindinger anbefaller jeg NTN til alle. Det at de har utløsermekanisme/stoppere, er superstabile og har step-in/out trumfer for min del alle eventuelle motforestillinger.
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Har tenkt på det jeg og ang. NTN , kommer jo til og bli litt parkkjøring. Så greit at de løser ut da.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Greieste er vel å demo kjøre dem i hemsedal i starten av sesongen når alle leverandørene har stand der:) Finnes også mye annet der som kanskje du liker bedre?
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kjører med alpinbinding,men jeg har prøvd alle skiene,liker selv stor fart og Corvus er da en klar vinner..Spesiellt i utgave 196.5 selv er jeg 183..
|
|
|
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
er ca 180 cm og 67 kg hvis dette kan være til hjelp.
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Bruker 186 Navis 2010 med NTN. Veldig god opplevelse både i og utenfor bakke. Taper gir relative kort svingradius og de er stive nok til hardt underlag. Brukt på topptur og dypere snø. Antagelig kunne det vært spennende med rocker tupp, men flyter godt som det er og er stabile. Ganske tunge ski, som fleste andre ikke-rando ski. Eneste ulempe. Ellers en finfin allroundski. Kjør på!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Corvus er noe stivere enn Navis
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
har ikkje prøvd corvus eller navis men har gotama 178 med rottefelle r8 sjøl, å ej elska dei, både i og uttenfor løype.. er omtrent like høg og tung som deg. skina er litt for korte i skikkelig djup pudder, og litt for mjuke i skikkeli hardt føre, men bortsett frå de heilt perfekte!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Bruker 186 Navis 2010 med NTN. Veldig god opplevelse både i og utenfor bakke. Taper gir relative kort svingradius og de er stive nok til hardt underlag. Brukt på topptur og dypere snø. Antagelig kunne det vært spennende med rocker tupp, men flyter godt som det er og er stabile. Ganske tunge ski, som fleste andre ikke-rando ski. Eneste ulempe. Ellers en finfin allroundski. Kjør på! Black Crows Nocta har rocker. http://www.blackcrows-skis.com/inde...icle&id=251&Itemid=4&lang=en
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Ble Völkl Mantra med R8 binding 
|
|
|
|
|
|